کد خبر 4080
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶

وضعیت خوب فولادی‌ها در کدال / رشد فروش "فغدیر" و "ارفع"

وضعیت خوب فولادی‌ها در کدال / رشد فروش "فغدیر" و "ارفع"

آهن و فولاد غدیر ایرانیان در میان دلاری ها، کارنامه بسیار خوبی از خود به جا گذاشته و رشد درآمدی این شرکت در فروردین ماه نسبت به سال قبل، رشد 83درصدی را تجربه کرده است. دلیل این امر، رشد میزان فروش آهن اسفنجی معادل 65درصد بوده است. این درحالی است که با توجه به کاهش نرخ های جهانی، نرخ فروش محصولات تغییر بسیار اندکی داشته است.

به گزارش آهن‌نیوز؛ گزارش‌های ماهانه فروردین منتشرشده در سامانه کدال طی روز گذشته عملکرد خوب صنایع ریالی را تایید می کند. صنایع ریالی با رشد چندبرابری درآمد عملیاتی و رشد بالای مقدار فروش جزو صنایعی هستند که عملکرد بهتری نسبت به دلاری ها از خود به جا گذاشته اند. برخی از نمادهای گروه فلزات اساسی نیز با رشد خوبی نسبت به فروردین ماه سال مواجه شده اند. پتروشیمی ها نیز با افت نرخ فروش و درآمد مواجه شده اند، به طوری که نرخ اوره پتروشیمی خراسان افت شدیدی داشته است.

«فغدیر»: آهن و فولاد غدیر ایرانیان در میان دلاری ها، کارنامه بسیار خوبی از خود به جا گذاشته و رشد درآمدی این شرکت در فروردین ماه نسبت به سال قبل، رشد 83درصدی را تجربه کرده است. دلیل این امر، رشد میزان فروش آهن اسفنجی معادل 65درصد بوده است. این درحالی است که با توجه به کاهش نرخ های جهانی، نرخ فروش محصولات تغییر بسیار اندکی داشته است.

«خراسان»: پتروشیمی خراسان، در فروردین ماه رشد 4درصدی درآمد را نسبت به مدت مشابه سال قبل به ثبت رسانده، این در حالی است که میزان فروش افزایش قابل توجهی داشته است. دلیل افت شدید نرخ اوره نیز کاهش شدید نرخ اوره نسبت به سقف 700دلاری در بهار سال گذشته است.

«غپاک»: لبنیات پاستوریزه پاک، در فروردین ماه رشد 82درصدی را تجربه کرده است. بخشی از این افزایش شدید درآمد، به دلیل رشد میزان فروش معادل 28درصد است.

«فلوله»: لوله و ماشین سازی ایران نیز در میان گروه فلزات اساسی، گزارش بسیار خوبی را در فروردین منتشر کرده است. رشد مقداری فروش نسبت به سال قبل به میزان 191درصد بوده است. علاوه بر این، رشد درآمد عملیاتی نیز طی این مدت، 277درصد بوده است.

«کزغال»: زغال سنگ پروده طبس، در فروردین ماه سال جاری، درآمدی معادل 305میلیارد تومان را به ثبت رسانده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 77درصد افزایش یافته است. این صنعت علاوه بر رشد نرخ فروش، با رشد مقداری فروش نیز مواجه بوده است.

«خپارس»: میزان فروش پارس خودرو، با رشد 28درصدی به 5هزار و 300دستگاه رسیده است. درآمد ریالی این شرکت هم طی این مدت، با رشد خوب 64درصدی مواجه شده است.

«ارفع»: آهن و فولاد ارفع، در فروردین ماه سال جاری، هر تن از شمش فولادی خود را با نرخ متوسط 19میلیون تومان به فروش رسانده و از این محل، 795میلیارد تومان درآمد عملیاتی شناسایی کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد 44درصدی را تجربه کرده است.

«فاسمین»: کالسیمین نیز مانند بیشتر شرکت های صنعت سرب و روی، نسبت به سال گذشته رشد درآمدی خوبی را تجربه کرده است. رشد درآمد این شرکت، 259درصد بوده که بخش بزرگی از آن در گرو رشد بالای میزان فروش بوده است.

«فجهان»: مجتمع جهان فولاد سیرجان، به دلیل افت تولید در نتیجه قطعی گاز، با کاهش تولید و در نتیجه آن کاهش درآمد مواجه شده، به طوری که افت درآمدی این شرکت در فروردین ماه نسبت به سال گذشته 18درصد کاهش یافته است. همچنین شرکت بخشی از درآمد صادراتی خود را از دست داده است.

«پکویر»: کویر تایر با رشد نرخ فروش محصولاتش نسبت به سال گذشته به میزان 56درصد رشد درآمدی خوبی را به ثبت رسانده و درآمد این شرکت با رشد 70درصدی به هزار و 107میلیارد تومان رسیده است.

«شغدیر»: پتروشیمی غدیر، با افت قابل توجه نرخ PVC در فروردین ماه مواجه شده است. نرخ هر تن PVC با کاهش 13درصدی به 31میلیون تومان به ازای هر تن رسیده است. درآمد عملیاتی نیز با افت 25درصدی به 248میلیارد تومان رسیده است.

منبع: دنیای اقتصاد

انتهای پیام/

کد خبر 4080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =