کد خبر 4094
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

تیرآهن کاهشی و میلگرد با افزایش قیمت در بازار آهن‌آلات

تیرآهن کاهشی و میلگرد با افزایش قیمت در بازار آهن‌آلات

نرخ میلگرد در برخی مبادی فروش بدون تغییر و در برخی افزایش ۱۰۰ الی ۷۰۰ تومانی در نرخ اعلامی نسبت به روز گذشته داشته اما قیمت روز تیرآهن کمی عقبگرد داشت طوریکه تیرآهن ذوب‌آهن اصفهان در بخش شاخه‌ای ۳۰ الی ۷۰ هزار تومان کاهش به همراه داشت.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، برخلاف بورس فلزات لندن و بندر شانگهای، معاملات پشت‌خطی فلزات در بازار اصفهان و تهران روزهای پایان هفته گذشته و روز شنبه صعودی بود. بازاریان از افزایش چشم‌گیر تقاضا و به دنبال آن رشد قیمت‌ها می‌گویند. لیست فروش تولیدکنندگان داخلی از رشد قیمت پروفیل، تیرآهن، نبشی، ناودانی و البته میلگرد حکایت می‌کند. در معاملات پشت خطی بازار اصفهان برخلاف بورس فلزات لندن و بندر شانگهای قیمت میلگرد نه تنها نزولی نیست بلکه روند صعودی جدیدی را آغاز کرده‌ است.
بازاریان نوسانات نرخ ارز در بازار آزاد را دلیل اصلی رشد قیمت‌ها می‌دانند. واسطه‌ها مدعی‌اند روز شنبه قیمت دلار در بازار آزاد به بیش از ۵۴ هزار تومان رسید و همین مسئله تقاضا را برای فلزات به خصوص میلگرد افزایش داده است. اگرچه حضور مقامات بلند پایه‌ عراق در ایران و اخبار مثبت احتمالی در مورد نرخ ارز می‌تواند از عطش تقاضا در بازار فلزات بکاهد.

امروز در بازار ارز، نرخ دلار  قیمت دلار با ۲۹۶ هزار تومان معادل ۵۵ صدم درصد کاهش، نرخ ۵۴ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام شده است.

در معاملات دیروز آهن آلات، نرخ اکثر کارخانجات میلگرد و اکثر مقاطع فولادی بدون تغییر اعلام شد. در بخش محصولات ذوبی، میلگرد و تیرآهن در کارخانه و بنگاه کاهش یافت طوری‌که نرخ میلگرد ذوب آهن اصفهان در کارخانه و بنگاه نسبت به نرخ اعلامی روز گذشته ۲۰۰ الی ۷۰۰ تومان کاهش و نرخ تیرآهن ذوب آهن اصفهان در بنگاه ۱۰۰ الی ۴۵۰ هزار تومان کاهش یافت.
️همچنین نرخ نبشی، ناودانی و سپری نسبت به نرخ اعلامی روز پنجشنبه ۲۰۰ تومان افزایش و نرخ پیشنهادی اکثر کارخانه‌های آهن اسفنجی با ۱۵۰ تومان و شمش فولادی با ۲۰۰ تومان افزایش همراه بود.

در مجموع از پنجشنبه هفته گذشته ثباتی نسبی در کلیه زیرمجموعه‌های بازار آهن حاکم بود و تعدادی از مبادی فروش نیز قیمت روز آهن‌آلات را اعلام نکردند؛ این درحالی است که طی دو هفته گذشته قیمت هر کیلو آهن حدود ۴ هزار تومان افزایش یافت.

از بازار امروز نیز شنیده‌ها حاکی است که نرخ میلگرد در برخی مبادی فروش بدون تغییر و در برخی افزایش ۱۰۰ الی ۷۰۰ تومانی در نرخ اعلامی نسبت به روز گذشته داشته طوری که میلگرد ذوب آهن اصفهان با ۴۰۰ الی ۸۰۰ تومان افزایش اعلام شد که لیست قیمت اعلامی آن در زیر آمده است.

میلگرد سایز ۱۴        ⬅️           ۲۷۸۰۰   تومان
میلگرد سایز ۱۶        ⬅️           ۲۸۱۰۰   تومان
میلگرد سایز ۱۸        ⬅️           ۲۷۳۰۰   تومان
میلگرد سایز ۲۰        ⬅️           ۲۷۳۰۰   تومان   
میلگرد سایز ۲۲        ⬅️           ۲۷۳۰۰   تومان      
میلگرد سایز ۲۵        ⬅️           ۲۷۳۰۰   تومان
میلگرد سایز ۲۸        ⬅️           ۲۷۳۰۰   تومان    

قیمت روز تیرآهن نیز کمی عقبگرد داشت طوریکه تیرآهن ذوب‌آهن اصفهان در بخش شاخه‌ای ۳۰ الی ۷۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته داشت که لیست قیمتی آن در زیر ارائه شده است:

تیرآهن سایز ۱۴      ⬅️    ۵۲۳۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۱۶      ⬅️    ۶۴۲۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۱۸      ⬅️    ۷۱۲۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۲۰      ⬅️    ۸۱۵۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۲۲      ⬅️    ۹۳۵۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۲۴      ⬅️    ۱۰۶۵۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۲۷      ⬅️    ۱۲۴۲۰۰۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۳۰      ⬅️    ۱۴۵۵۰۰۰۰   تومان

تیرآهن نیمه سبک ذوبی شاخه‌ای سایز ۱۴    ⬅️   ۴۶۰۰۰۰۰  تومان

تیرآهن نیمه سبک ذوبی شاخه‌ای سایز ۱۶    ⬅️   ۵۴۵۰۰۰۰  تومان

در بخش کیلویی اما نرخ تیرآهن اعلامی شرکت ذوب آهن اصفان بدون تغییر بوده برای سایز ۱۱۴ و ۱۶ مبلغ ۳۳ هزار و ۱۰۰ تومان و برای سایز ۲۴ و ۳۰ نرخ ۲۹ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام شد.

در بخش مواد اولیه نیز به دنبال افزایش قیمت این محصول در بورس کالا، امروز قیمت اعلامی شمش فولادی در بازار آزاد ۳۵۰ تومان افزایش نسبت به نرخ اعلامی روز پنجشنبه داشت و به مبلغ ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان از طرف فولاد یزد کمترین نرخ و همچنین ۲۴ هزار و ۳۵۰ هزار تومان از طرف قزوین معامله شد.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =