کد خبر 4115
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹

نرخ طلا و ارز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲/ اصلاح ۲ درصدی نرخ دلار و طلا

نرخ طلا و ارز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲/ اصلاح ۲ درصدی نرخ دلار و طلا

قیمت دلار در بازار امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ تا ساعت ۱۲:۰۰ با هزار و ۲۰۰ تومان معادل ۲/۲ درصد کاهش، به قیمت ۵۳ هزار و ۸۱۰ تومان اعلام شده است. هر گرم طلا ۱۸ عیار و سکه نیز برخلاف رشد قبلی با افت قیمت روبرو بوده است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، قیمت دلار در بازار امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ تا ساعت ۱۲:۰۰ با هزار و ۲۰۰ تومان معادل ۲/۲ درصد کاهش، به قیمت ۵۳ هزار و ۸۱۰ تومان اعلام شده است. طی معاملات امروز، ۵۴ هزار و ۷۶۰ تومان، بیشترین مقدار و ۵۳ هزار و ۷۳۰ نیز کمترین رقمی بود که برای قیمت دلار به ثبت رسید.

در مرکز مبادله ارز و طلا هم قیمت دلار اسکناس با رشد ۰.۲۸ درصدی ۴۲ هزار و ۸۶ تومان و قیمت دلار حواله ۳۸ هزار و ۲۶۰ تومان اعلام شده است. همچنین قیمت دلار در صرافی ملی امروز ۴۱ هزار و ۶۷۹ تومان برای نرخ خرید و ۴۲ هزار و ۱۰۰ تومان برای نرخ فروش اعلام شده است.

همچنین یورو در صرافی ملی امروز با افزایش ۰.۱۴ درصدی، از ۴۶ هزار و ۱۵۶ تومان به ۴۶ هزار و ۲۲۵ تومان رسید.

حواله درهم امارات نیز با افزایش ۰.۲۷ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۱ هزار و ۴۵۹ تومان معامله شد.

امروز هر گرم طلا ۱۸ عیار برخلاف رشد قبلی با افت قیمت روبرو بوده است، بطوری که هر گرم طلا ۱۸ عیار که روز قبل تا ۲ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان رسیده بود، امروز با کاهش ۱/۶ درصدی به ۲ میلیون و ۷۳۴ هزار و ۸۰۰ تومان رسید.

در بازار قیمت سکه امروز پایین آمد قیمت سکه امامی طرح جدید امروز ۳۴ میلیون و ۷۴۵ هزار تومان بود که نسبت به دیروز ۶۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت. سکه بهار آزادی نیز ۳۰ میلیون و ۵۹۰ تومان معامله شد. بر اساس همین گزارش قیمت نیم سکه نیز به ۱۹ میلیون و ۸۴۰ تومان، ربع سکه به ۱۲ میلیون ۸۰۰ تومان و سکه گرمی نیز به ۷ میلیون و ۷۰۰ تومان رسید.

بر اساس گزارش رویترز قیمت جهانی طلا امروز به ۱۹۸۵ دلار برای هر اونس رسید که نسبت به روز گذشته ۵ دلار کاهش قیمت داشت. قیمت هر اونس نقره نیز به ۲۴ دلار رسید.

این در حالی است که دیروز مصوبه مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس تصویب شد. دریافت این مالیات از معاملات انواع طلا از سوی قانون‌گذار تایید شده است. اما معامله‌گران بازار فلز گرانبها معتقدند موضوع این مالیات مدت‌هاست که مطرح است و اثرات روانی خود را بر جامعه گذاشته است.

از سوی دیگر موضوع ثبت و ضبط تمام مبادلات طلا در سامانه‌ای به نام تجارت در روزهای گذشته مطرح شد. فعالان بازار معتقدند این سامانه‌ی خرید و فروش، موجودی و نقل و انتقالات سکه و طلا را ردیابی و حرکت سرمایه را رصد می‌کند و زیرساخت دریافت مالیات بر عایدی سرمایه همین سامانه تجارت است.

نرخ طلا و ارز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲/ اصلاح ۲ درصدی نرخ دلار و طلا

کد خبر 4115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =