کد خبر 4132
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷

یک مقام مسوول در وزارت کار:

برای حل بحران بازنشستگان باید کیش و قشم را بفروشیم

برای حل بحران بازنشستگان باید کیش و قشم را بفروشیم

از بین صندوق های بازنشستگی، صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح، صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد و صندوق وزارت اطلاعات از طریق منابع داخلی خود قادر به پرداخت حقوق و مزایای بازنشستگان خود نبوده و در بودجه سالانه به صورت مستقیم مبالغ قابل توجهی به آنها اختصاص می یابد.

به گزارش آهن‌نیوز به نقل از اعتماد؛ سجاد پادام مدیرکل بیمه های اجتماعی وزارت کار اظهار کرد: کشور یونان 100 جزیره فروخت تا بتواند مطالبات بازنشستگانش را بدهد، ما هم به زودی به این وضعیت دچار می شویم.300 هزار شهید دادیم که یک وجب خاک از دست ندهیم، اما ممکن است به جایی برسیم که مجبور شویم کیش، قشم و خوزستان را بفروشیم تا بتوانیم حقوق بازنشستگان را بدهیم.

او افزود: حتی اگر 3 میلیون بشکه نفت را بدون تحریم بفروشیم و پولش را کامل بگیریم باز هم نمی توانیم بحران بازنشستگان را حل کنیم. باید در 5 ماه 85 هزار میلیارد کار عمرانی می کردیم ولی فقط 13 هزار میلیارد اجرایی شده، یعنی 20 درصد. در ایران 18 صندوق بیمه و بازنشستگی وجود دارد که درمجموع حدود 23.6 میلیون نفر بیمه پرداز، بازنشسته و مستمری بگیر اصلی دارند و به جز صندوق تامین اجتماعی و برخی صندوق های کوچک، سایر صندوق ها برای ایفای تعهدات خود به شدت به دولت و بودجه عمومی وابسته هستند و در آینده نزدیک، این وابستگی به قدری برای دولت هزینه ساز خواهد شد که باید بخش قابل توجهی از منابع مالی دولت صرف آن شود. از بین صندوق های بازنشستگی، صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح، صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد و صندوق وزارت اطلاعات از طریق منابع داخلی خود قادر به پرداخت حقوق و مزایای بازنشستگان خود نبوده و در بودجه سالانه به صورت مستقیم مبالغ قابل توجهی به آنها اختصاص می یابد.

به استناد گزارش تفریغ بودجه سال 1400، میزان کل مطالبات صندوق های بازنشستگی تا پایان سال 1399 بیش از 501 هزار میلیارد تومان بوده که 90 درصد آن ناشی از مطالبات مستقیم از دولت، 5 درصد مرتبط با سود سهام دریافتی و 5 درصدمرتبط با سایر مطالبات است. درمجموع، از کل بدهی دولت به صندوق ها، 381 هزار میلیارد تومان متعلق به صندوق تامین اجتماعی، 60 هزار میلیارد تومان متعلق به صندوق حمایت و بازنشستگان کارکنان فولاد، 50 هزار میلیارد تومان متعلق به صندوق بازنشستگی کشوری و 10 هزار میلیارد تومان مربوط به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان است.

انتهای پیام/

کد خبر 4132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م.اژیر IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    0 0
    تامین اجتماعی باراضافی روی دولت و کشور نداره که هیچ طلبکار هم هست تازه حقوق بازنشستگانش کمتر از دیگر بازنشسته ها است 🤔درست کارکنید جلوی دزدی و اختلاس رو بگیرید چوب حراج به خاک وطن نزنید لطفا