کد خبر 4142
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

کاهش قیمت میلگرد بعد از چند روزِ صعودی

کاهش قیمت میلگرد بعد از چند روزِ صعودی

قیمت میلگرد اعلامی در بازار امروز کمی متعادل شده و نرخ‌ها در اکثر مبادی فروش بدون تغییر یا با افزایش جزئی همراه بود درحالی که تعدادی شرکت از جمله میلگرد میانه، ۸۰۰ تومان، بافق یزد ۲۰۰ تومان یا میلگرد سرمد ابرکوه ۵۰۰ تومان کاهش و میلگرد ذوب آهن نیز با ۱۰۰ الی ۲۵۰ تومان کاهش قیمت همراه بود.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، امروز دلار در بازار آزاد تقریبا بدون تغییر نسبت به دیروز گزارش شده و با کاهش جزئی به مبلغ ۵۳ هزار و ۸۰۸ تومان اعلام شد. در یک ماه اخیر با تغییر برخی از سیاست‌های تنظیم بازار دوباره شاهد جهش قیمت‌ها در بازار آهن‌آلات هستیم. قرار بود که طبق بخشنامه وزارت صمت به صورت موقتی عرضه اعتباری محصولات فولادی انجام نشود تا تقاضا و قیمت پایه محصولات در بورس کالا کنترل شود. اما با عرضه آهن اسفنجی به صورت اعتباری و جهش قیمت ۲۶ درصدی آن دوباره موج افزایش قیمت در بازار آهن به راه افتاده است. از طرفی نوسان‌ها در نرخ دلار باعث تغییرات قیمت آهن آلات شده و روند افزایشی آن را سرعت بخشیده است.

عامل دیگری هم که باعث افزایش قیمت‌ها در بازار فولاد شده است صادرات محصولات فولادی توسط بازرگانان است. در حال حاضر برخی از بازرگانان محصولاتی نظیر میلگرد را در بازار داخلی خرید می‌کنند و آن را کمتر از نرخ‌های تولیدکنندگان به دیگر کشورهای همسایه صادر می‌کنند. این بازرگانان از رانت قیمت میلگرد در بازار داخلی سوء استفاده کرده و همچنین تضمینی برای بازگشت ارز توسط آنها وجود ندارد. با توجه به این عوامل در هفته‌های گذشته با این وجود که وزارت صمت در تلاش برای کاهش قیمت و کنترل بازار آهن بوده است قیمت تمامی محصولات فولادی افزایش پیدا کرده است.

طوریکه در معاملات دیروز بازار آهن، نرخ اکثر کارخانه‌های میلگرد نسبت به نرخ اعلامی روز گذشته ۱۰۰ الی ۸۰۰ تومان افزایش و نرخ میلگرد ذوب آهن اصفهان در کارخانه و بنگاه ۲۰۰ الی ۴۰۰ تومان افزایش قیمت داشت.
اما قیمت میلگرد اعلامی در بازار امروز کمی متعادل شده و نرخ‌ها در اکثر مبادی فروش بدون تغییر یا با افزایش جزئی همراه بود درحالی که تعدادی شرکت از جمله میلگرد میانه، ۸۰۰ تومان، بافق یزد ۲۰۰ تومان یا میلگرد سرمد ابرکوه ۵۰۰ تومان کاهش در محصول میلگرد خود داشتند.

نرخ اعلامی میلگرد ذوب آهن نیز با کاهش قیمت همراه بود و ۱۰۰ الی ۲۵۰ تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته به همراه داشت که به شرح زیر است:

میلگرد سایز ۱۲        ⬅️           ۳۱۳۰۰   تومان
میلگرد سایز ۱۴        ⬅️           ۲۸۴۵۰   تومان
میلگرد سایز ۱۸        ⬅️           ۲۸۲۰۰   تومان
میلگرد سایز ۲۰        ⬅️           ۲۸۲۰۰   تومان   
میلگرد سایز ۲۲        ⬅️           ۲۸۳۰۰   تومان       
میلگرد سایز ۲۵        ⬅️           ۲۸۲۰۰   تومان
میلگرد سایز ۲۸        ⬅️           ۲۸۲۰۰   تومان      
میلگرد سایز ۳۲        ⬅️           ۲۸۲۰۰   تومان   

میلگرد خاموت بارگیری از انبار اصفهان نیز بدون تغییر قیمت نسبت به دیروز بوده و برای سایز ۸ قیمت ۳۳ هزار تومان و سایز ۱۰ با قیمت ۳۱ هزار تومان به ازای هر کیلو معامله شد.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =