کد خبر 4173
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳

رکورد جدید شاخص کل و افت شاخص فلزات نتیجه بازار امروز بورس

رکورد جدید شاخص کل و افت شاخص فلزات نتیجه بازار امروز بورس

امروز بازار سرمایه با رکوردزنی جدید همراه بوده و شاخص کل بورس با بیش از ۲۰ هزار واحد رشد و در کانال دو میلیون و ۵۳۵ هزار واحدی ایستاد. اما شاخص فلزات اساسی با افت ۸ هزار و ۳۵۲ واحدی در نقطه یک میلیون و ۸۵۷ واحد ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، رشد بازار سرمایه که از زمستان ۱۴۰۱ شروع شده است، به دلیل شفاف‌تر شدن و آزادی عمل نسبی که به شرکت‌ها برای فروش ارزشان داده شده است روی داده است، به عنوان نمونه نرخ ارز از سامانه نیما به مرکز مبادله ارز و طلا تغییر یافت، همین موضوع موجب شد تا توجه‌ها به سمت بازار سرمایه جلب شود.

 به نظر می‌رسد که سیاست کلی دولت این است که نرخ ارز در مرکز مبادله ارز و طلا واقعی‌تر شود، در این شرایط بازار سرمایه به راحتی شاخص سه میلیون واحدی را پشت سر خواهد گذاشت.

امروز هم بازار سرمایه با رکوردزنی جدید همراه بوده و شاخص کل بورس با بیش از ۲۰ هزار واحد رشد و در کانال دو میلیون و ۵۳۵ هزار واحدی ایستاد. بدین ترتیب در این روز شاخص کل بازار سرمایه ۰.۸۲ درصد تقویت شد.

شاخص هم وزن نیز ۱۴ هزار واحد رشد کرد و در کانال ۸۷۰ هزار و ۴۰۹ واحدی تقویت شد.

در این بازار یک میلیون و ۴۲۷ هزار معامله به ارزش ۱۹۰ هزار میلیارد ریال انجام شد.

گفتنی است سه نماد وبملت، خودرو و کچاد بیشترین تاثیر در شاخص کل بورس و سه نماد کگهر، وسپهر و آریا بیشترین تاثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خرد در بازار امروز مورخ ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، مبلغ ۲۴ هزار میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان بود. 

در بازار بورس امروز ۲۵۶ نماد در محدوده مثبت و ۱۵۸نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس ۱۶۹ نماد در محدوده مثبت و ۱۳۵ نماد در محدوده منفی معامله شدند.

اما شاخص فلزات اساسی امروز در بازار سرمایه با افت ۸ هزار و ۳۵۲ واحدی همراه بوده و با ۴ درهم درصد کاهش در نقطه یک میلیون و ۸۵۷ واحد ایستاد.

رکورد جدید شاخص کل و افت شاخص فلزات نتیجه بازار امروز بورس

کد خبر 4173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =