کد خبر 4189
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸

عرضه اولیه‌های احتمالی بهار ۱۴۰۲ کدامند؟ | ۳ نماد در صف عرضه اولیه

عرضه اولیه‌های احتمالی بهار ۱۴۰۲ کدامند؟ | ۳ نماد در صف عرضه اولیه

با توجه به اینکه شرکت‌هایی زیادی در صف عرضه اولیه قرار دارند و احتمال عرضه آن‌ها در بازار سرمایه وجود دارد، اما ولی الله جعفری، مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس ۳ نماد درج شده را بعنوان عرضه اولیه‌های احتمالی روزهای آینده نام برده است. این نمادها کدام اند؟

به گزارش آهن‌نیوز به نقل از نبض بورس، در سال ۱۴۰۲ و تاکنون یک شرکت عرضه اولیه و وارد بورس شده است و سهام شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد ‎با نماد پی‌پاد به‌عنوان اولین عرضه اولیه سال ۱۴۰۲ در روز چهارشنبه مورخ ۱۶ فروردین انجام شده است.

هفته گذشته مجید عشقی، رییس سازمان بورس بیان نمود: با توجه به رشد اخیر بازار سرمایه، آغاز عرضه‌های اولیه از هفته آینده اتفاق خواهد افتاد و عرضه‌های اولیه جدید قطعاً می‌تواند یکی از بهترین راهکارها برای استفاده از رشد اخیر بازار و جذب نقدینگی‌های جدید باشد.

همچنین مجید عشقی تصریح کرد: قطعا هم در بورس و هم در فرابورس عرضه‌های اولیه خواهیم داشت.  

با توجه به اینکه شرکت‌هایی زیادی در صف عرضه اولیه قرار دارند، اما، ولی الله جعفری، مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس اوراق بهادار در ارتباط با عرضه اولیه‌ها در بهار ۱۴۰۲ بیان نمود که شرکت کشاورزی و دامپروری فجر اصفهان و شرکت بهار رز عالیس چناران و نیان الکترونیک  در فرابورس ایران عرضه اولیه می‌شوند. حال باید دید این نمادها عرضه اولیه می‌شوند یا خیر؟

 چندی پیش محمود گودرزی مدیرعامل شرکت بورس جدیدترین عرضه اولیه بعد از پی‌پاد را یک شرکت در حوزه صنعت غذایی و زراعت کشاورزی عنوان کرد.

اما نزدیک‌ترین و محتمل‌ترین نماد برای عرضه اولیه شرکت کشاورزی و دامپروری فجر اصفهان با نماد زفجر می‌باشد که با توجه به برگزاری جلسات معارفه انتظار می‌رود در این هفته عرضه شود.

همچنین محمود گودرزی، مدیرعامل شرکت بورس با اشاره به اینکه بورس تهران سال گذشته تنها ۴ عرضه اولیه داشته است، تعداد پذیرش‌های امسال را ۱۵ شرکت اعلام کرد.

شرکت کشاورزی و دامپروری فجر اصفهان با نماد زفجر

شرکت کشاورزی و دامپروری فجر اصفهان پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از تاریخ ۱۴۰۰/۰۶/۲۷ بعنوان دویست و شصت و سومین نماد معاملاتی (یکصدو پنجاه و هفتمین شرکت در بازار دوم)، در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران درج شد؛ بنابراین گزارش؛ این شرکت با نماد معاملاتی زفجر در گروه زراعت و خدمات وابسته و زیرگروه کشاورزی و خدمات دامپروری جز دامپزشکی قرار می‌گیرد.

شرکت بهار رز عالیس چناران با نماد عالیس

 شرکت بهار رز عالیس چناران پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از سوم اسفند با نماد "عالیس" در گروه محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر به عنوان صد و هفتاد و یکمین شرکت در بازار دوم فرابورس درج شد تا در صف عرضه اولیه  ۱۵ درصدی سهام بایستد.

فعالیت اصلی شرکت

عالیس با تأسیس شرکت بهار رز عالیس چناران، اقدام به تولید انواع مختلفی از لبنیات و نوشیدنی‌ها از جمله ماست میوه ای، شیر میوه ها، انواع آب میوه ها، شیرهای طعم دار، شیر ساده و دوغ اسپتیک کرده و این محصولات به کمک مدرن‌ترین فناوری‌های روز دنیا تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

شرکت نیان الکترونیک با نماد نیان

شرکت نیان الکترونیک از ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۱ بعد از احراز کلیه شرایط پذیرش، به عنوان صد و هفتاد و هفتمین شرکت در گروه تولید تجهیزات الکترونیکی پیشرفته در بازار دوم معاملات فرابورس با نماد “نیان” درج شد و در صف عرضه اولیه ۱۰ درصدی سهام قرار گرفت.

فعالیت اصلی شرکت

فعالیت اصلی شرکت نیان الکترونیک در حوزه مهندسی الکترونیک شاخه قدرت و ساخت مبدل‌های انرژی الکتریکی در این صنعت حضور دارد و جزو قدیمی‌ترین شرکت‌های فعال در این حوزه است. به طوری که می‌توان به عنوان بزرگترین طراح و تولید کننده مبدل‌های الکترونیکی انرژی در کشور نام برد.

انتهای پیام/

کد خبر 4189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =