کد خبر 4192
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۷

دبیر انجمن سنگ آهن ایران مطرح کرد

احیای واحدهای در آستانه تعطیلی بخش معدن به کمک سازوکار بورس کالا

احیای واحدهای در آستانه تعطیلی بخش معدن به کمک سازوکار بورس کالا

دبیر انجمن سنگ آهن ایران گفت: عرضه محصولات بخش بالادست تولید از جمله کنستانتره و گندله در بورس کالای ایران به خصوص در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ که یک بستر شفاف و رقابتی را در این بازارها حاکم کرد، منجر شد تا کسب‌وکارهایی که در آستانه تعطیلی قرار داشتند، دوباره احیا شوند و به مدار تولید بازگردند.

به گزارش آهن‌نیوز به نقل از صدا و سیما؛ سعید عسکرزاده با اشاره به نقش بورس کالا در بهبود فضای کسب و کار و احیای معادن سنگ آهن  گفت: بستر شفاف و رقابتی بورس کالا با اتکا به سازوکارهای عرضه و تقاضا توانسته است به خصوص در نیم سال دوم سال ۱۴۰۱ شرایط مناسبی پیش روی محصول‌های بخش بالادست در زنجیره صنایع به‌ویژه در بخش کنسانتره و گندله فراهم آورد.

دبیر انجمن سنگ آهن ایران اظهار کرد: اگر فرآیندهای فعلی در حوزه عرضه زنجیره محصولات معدنی در بورس کالا ادامه یابد، شاهد بهبود شرایط کسب‌وکار بنگاه‌ها در این حوزه خواهیم بود.

عسکرزاده به محصولاتی که در کشور بیش از نیاز داخل تولید می‌شود اشاره کرد و افزود: نکته حائز اهمیت در این میان، اصلاح برخی موارد است که در حوزه سیاست گذاری باید مورد توجه قرار گیرد تا روند سرمایه در گردش و صادرات شرکت‌ها به شکل بهتر و روان تری دنبال شود.

او افزود: تنها نیمی از محصول‌های تولیدی سنگ آهن قابلیت مصرف در داخل دارد و از این نظر، تولیدکننده باید بتواند کالایی را که قابلیت فروش در داخل ندارد یا نیاز بازار داخلی نیست، صادر کند؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود برای کالاهایی که با مازاد عرضه مواجه هستیم، تدبیری در جهت تسهیل صادرات اتخاذ شود.

عسکرزاده در پایان تصریح کرد: سازوکار بورس کالا در ۶ ماهه دوم سال گذشته موفق عمل کرد و توانست کسب‌وکارهایی را که در آستانه تعطیلی بودند، دوباره احیا کند و به مدار تولید بازگرداند و در این موضوع نقش به‌سزایی داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر 4192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =