کد خبر 4201
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰

وزیر امور اقتصاد و دارایی دولت نهم مطرح کرد:

"حمایت، قیمت و دخالت" سه عامل خروج اقتصاد ایران از تاریکی

"حمایت، قیمت و دخالت" سه عامل خروج اقتصاد ایران از تاریکی

وزیر امور اقتصاد و دارایی دولت نهم و دهم در این همایش به سه کلید واژه اساسی حمایت، قیمت و دخالت اشاره کرد و گفت: اقتصاد ایران در صورت توجه به این موارد باعث پی‌ریزی درست در ساختار اقتصادی ایران خواهد شد و در غیر این صورت حکمرانی اقتصاد ایران همچنان در تاریکی خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز؛ سیزدهمین همایش و نمایشگاه چشم انداز صنعت فولاد با نگاهی به بازار هم‌اکنون در هتل المپیک تهران در حال برگزاری است.

سید شمس الدین حسینی وزیر امور اقتصاد و دارایی دولت نهم و دهم در این همایش به سه کلید واژه اساسی حمایت، قیمت و دخالت اشاره کرد و گفت: اقتصاد ایران در صورت توجه به این موارد باعث پی‌ریزی درست در ساختار اقتصادی ایران خواهد شد و در غیر این صورت حکمرانی اقتصاد ایران همچنان در تاریکی خواهد ماند.

او با تأکید بر اینکه فولاد به عنوان صنعت مادر که روابط پیشین و پسین متعددی با سایر صنایع دارد، گفت: این صنعت نقش بسرایی در ارزآوری، ایجاد ارزش افزوده و اشتعال‌زایی در صنایع پایین‌دستی و بالادستی خود ایفا می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت رشد و توسعه حوزه فولاد بر سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های مختلف گفت: ایران جایگاه ممتازی در بازارهای جهانی فولاد دارد و یکی از تولیدکنندگان بزرگ فولاد به شمار می‌رود. از سال ۹۷ با خروج آمریکا از برجام و تحریم فلزات اساسی از جمله فولاد و همچنین نوسانات شدید نرخ ارز، بازار و صنعت فولاد عدم تعادل‌های زیادی را تجربه کرد.

حسینی با اشاره به طرح جامع فولاد کشور به سیاست‌گذاری دولت و مجلس در جهت سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت و ساختمان اشاره کرد و گفت: تسهیل در تولید و صادرات محصولات ارزش افزوده بالاترو توسعه زیرساخت‌ها و انرژی و برنامه‌ریزی جامع برای تامین مواد اولیه از مواردی که باید در این حوزه مدنظر قرار گیرد. 

انتهای پیام/ 

کد خبر 4201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =