کد خبر 4263
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱

آهن‌نیوز گزارش می‌دهد؛

جمع آوری قراضه در اوکراین دو برابر شد

جمع آوری قراضه در اوکراین دو برابر شد

در آوریل ۲۰۲۳، حجم جمع آوری قراضه در اوکراین نسبت به ماه قبل ۲.۰۴ برابر افزایش یافت و به ۱۴۴ هزار تن رسید. این رقم در مقایسه با آوریل ۲۰۲۲، ۲.۳ برابر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار آهن نیوز؛ در آوریل ۲۰۲۳، حجم جمع آوری قراضه در اوکراین نسبت به ماه قبل ۲.۰۴ برابر افزایش یافت و به ۱۴۴ هزار تن رسید. این رقم در مقایسه با آوریل ۲۰۲۲، ۲.۳ برابر افزایش یافته است.

صادرات قراضه اوکراین در آوریل ۲۰۲۳ بالغ بر ۱۶.۱ هزار تن بوده که نسبت به مارس ۲۰۲۳، ۳.۹ درصد افزایش داشته است. واردات مواد اولیه در این مدت، ۰.۰۱ هزار تن برابر با ماه قبل بوده است. در آوریل ۲۰۲۲، صادرات و واردات قراضه اوکراین تقریبا صفر بود.

عرضه قراضه به شرکت‌های فولاد اوکراین در آوریل ۲۰۲۳ نسبت به ماه قبل ۲.۷ درصد کاهش و  آوریل ۲۰۲۲ با ۶۲.۱ درصد افزایش به ۸۵.۱ هزار تن رسید.

در بازه زمانی ژانویه تا آوریل ۲۰۲۳، جمع آوری قراضه با ۴۰.۸ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ به ۳۶۶.۶ هزار تن رسید. صادرات مواد خام در این مدت ۵۶.۴ هزار تن بوده که ۷.۹ برابر سالانه و واردات ۰.۰۶ هزار تن (۴۰ درصد کاهش سالانه) بوده است.

عرضه قراضه به کارخانه‌های فولاد اوکراین در ژانویه تا آوریل ۲۰۲۳ با ۴۹.۸ درصد کاهش به ۲۹۲.۸ هزار تن رسید. همچنین ذخایر فناورانه قراضه در شرکت‌های فولادی تا ۱ می ۲۰۲۳ بین ۲۰ تا ۲۵ هزار تن برآورد شده است.

انجمن فلزات ثانویه اوکراین (UAVtormet) پیش بینی می‌کند که جمع آوری قراضه در اوکراین در سال ۲۰۲۳ بالغ بر ۱.۱ تا ۱.۲ میلیون تن و میزان تامین مواد اولیه داخلی کارخانه‌های فولاد در سطح ۹۵۰ هزار تا یک میلیون تن خواهد بود.

طی ژانویه تا آوریل ۲۰۲۳، حجم جمع‌آوری قراضه در اوکراین همچنان رو به کاهش و به حدود ۳۶۶.۶ هزار تن رسیده بود. این روند به دلیل بحران در صنعت جمع آوری اوکراین و مازاد مواد در بازار است.

در سال ۲۰۲۲ حجم قراضه اوکراین با ۷۵.۹ درصد کاهش نسبت به سال ۲۰۲۱ به ۹۹۶.۷ هزار تن رسید که پایین‌ترین میزان از زمان استقلال اوکراین بود و نشان‌دهنده بحران در صنایع تدارکاتی و فرآوری صنعت ملی است.

صادرات ضایعات فلزی در ۱۲ ماهه سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۵۳.۶ هزار تن بوده در حالی که در سال ۲۰۲۱، ۶۱۵.۷ هزار تن قراضه صادر شد. در عین حال، واردات ضایعات فلزی در سال جاری به ۱.۸ هزار تن در مقایسه با ۲۳ هزار تن در سال ۲۰۲۱ کاهش یافت.

عرضه آهن قراضه به کارخانه‌های فولاد اوکراین در سال ۲۰۲۲ تقریباً چهار برابر کاهش یافته است. با وجود این، نیازهای تکنولوژیکی فولادسازان اوکراینی به طور کامل برآورده شد و ذخایر عملیاتی لازم از مواد خام نیز ایجاد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 4263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =