کد خبر 4265
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸

پیش‌بینی بورس امروز ۲۳ اردیبهشت 1402

پیش‌بینی بورس امروز ۲۳ اردیبهشت 1402

در هفته گذشته شاهد افزایش عرضه سهام بودیم، این موضوع می‌تواند بازار سرمایه را در هفته جاری نزولی کند.

به گزارش آهن‌نیوز؛ بهراد موسوی، کارشناس بازار سرمایه گفت: در هفته گذشته شاخص کل بورس اصلاح تندی را تجربه کرد، به طوری که در روز دوشنبه شاخص کل بورس اصلاح تاریخی را ثبت کرد.

این تحلیل گر بازارهای مالی ابراز داشت: بازار سرمایه از اسفند ماه سال گذشته رشد شارپی خود را شروع کرده بود، به طوری که قیمت‌ها به سقف نزدیک شده بودند.

این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: در گروه‌های پتروشیمی، پالایشی و فلزات اساسی، با توجه به مدل سازی مالی برخی از سهام‌ها بیشتر از ارزش خود معامله می‌شدند، بنابراین این اصلاح قیمتی کاملا طبیعی بود.

این فعال بازار سرمایه تصریح کرد: در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته شاهد افزایش عرضه سهام بودیم، این موضوع احتمالا موجب خواهد شد تا بازار سرمایه در هفته جاری گارد نزولی خود را حفظ کند.

موسوی افزود: بنابراین پیش بینی می‌شود در هفته جاری شاهد ادامه عرضه سهام باشیم، اما عرضه سهام در یک روند با شیب کم خواهد داشت.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: سهام‌های بزرگ که شامل گروه‌های پتروشیمی، پالایشی و فلزات اساسی است، همچنان توان اصلاح قیمتی را دارند.

وی افزود: باید اشاره کرد در این پیش بینی ورود پول یک دفعه‌ای و با حجم زیاد می‌تواند این پیش بینی‌ها را به هم بریزد و شاخص را به سمت بالا هدایت کند.

موسوی در پایان تاکید کرد: کف جدید شاخص کل بورس کانال دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی است که اگر این کانال در هفته جاری شکسته شود، در ادامه شاخص کل بورس تا کانال یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحدی ریزش خواهد کرد.

منبع: ایبنا

انتهای پیام/

کد خبر 4265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =