کد خبر 4273
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲

سقوط شاخص کل و فلزات ادامه دارد

سقوط شاخص کل و فلزات ادامه دارد

ریزش در بازار سرمایه ادامه دارد طوریکه شاخص کل بازار بورس امروز شنبه ۲۳ اردیبهشت، ۶۳ هزار و ۶۶۶ واحد افت کرد و در کانال دو میلیون و ۲۱۴ هزار واحدی ایستاد و شاخص فلزات اساسی نیز به پله ۱ میلیون ۶۳۰ هزار و ۴۱۳ واحد نزول کرد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، بازار سرمایه از آبان ماه سال گذشته تا حدود یک هفته قبل، رشد خوبی را تجربه کرد و وقوع یک اصلاح دور از انتظار نبود. در واقع خاصیت بازارهای مالی این است که در بین رشدها اصلاحات اتفاق بیفتد. البته معمولا این انتظار وجود دارد که اصلاحات در یک روند عرضه و تقاضای عادی رخ دهد اما بازارساز بازار سرمایه ایران تصمیم گرفت در این مقطع رشد را با ابزارهایی که دارد متوقف کند. این در حالی است که شرایط بنیادین شرکت‌ها مخصوصا شرکت‌های بزرگ طوری است که قیمت‌ها از ارزش ذاتی سهام بالاتر نیستند بنابراین ادامه این ریزش منطقی به نظر نمی‌رسد.

در این میان عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس از اتمام بررسی اصلاح قانون بورس در کمیسیون اقتصادی خبر داد و گفت طرح در نوبت دستورکار جلسه علنی مجلس قرار دارد.

به هرحال ریزش در بازار سرمایه ادامه دارد طوریکه شاخص کل بازار بورس امروز شنبه ۲۳ اردیبهشت، ۶۳ هزار و ۶۶۶ واحد افت کرد و در کانال دو میلیون و ۲۱۴ هزار واحدی ایستاد. بدین ترتیب در این روز شاخص کل بازار سرمایه ۲.۸۰ درصد افت کرد.

در جریان معاملات امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۳۹ هزار و ۲۲۴ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات خرد سهام نیز با کاهش ۱۸ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۱۳ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان رسید. 

همچنین در این روز به ترتیب نمادهای فولاد، فملی، میدکو، شستا و ذمپنا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل افت بازار سرمایه شدند. در مقابل نمادهای وبیمه، وملی، ثبهساز و غالبر بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند.

همچنین در معاملات امروز گروه محصولات فلزات اساسی مورد توجه قرار گرفت و توانست رتبه دوم در حجم معاملات را کسب کند، اما با این حال قدرت فروشنده‌ها باز هم قوی‌تر بوده و منجر به افت ۴۳ هزار و ۴۶۷ هزار واحدی شاخص فلزات اساسی شده و آن را به پله ۱ میلیون ۶۳۰ هزار و ۴۱۳ واحد نزول داد، این مقدار نسبت به شنبه هفته قبل 12/2 درصد کاهش داشته است.

سقوط شاخص کل و فلزات ادامه دارد

کد خبر 4273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =