کد خبر 4280
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹

کارگاه آموزشی تراش گوهرسنگ در سیرجان افتتاح شد

کارگاه آموزشی تراش گوهرسنگ در سیرجان افتتاح شد

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری کرمان از راه اندازی نخستین مرکز آموزش تراش گوهرسنگ در فنی و حرفه‌ای سیرجان از مجموع ۷ مرکز پیش‌بینی شده خبر داد.

به گزارش آهن‌نیوز؛ امیر حسن‌زاده پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح کارگاه آموزشی تراش گوهرسنگ اظهار کرد: این کارگاه‌ در راستای تفاهم نامه مشترک بین استانداری کرمان، اداره کل فنی و حرفه‌ای استان و شرکت ایمیدرو افتتاح شد.

وی بیان داشت: قرار است هفت کارگاه آموزشی برای توسعه آموزش و مهارت گوهرسنگ در استان کرمان راه‌اندازی شود که نخستین کارگاه در سیرجان افتتاح شد.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مردمی مصداق آن گوهرسنگ است که مردم در هر رده سنی می‌توانند این کار را انجام دهند.

حسن‌زاده ادامه داد: در بحث صنعت مهارت نیز در تیتانیوم کهنوج تفاهم‌نامه بین استانداری کرمان، ایمیدرو، جهاد دانشگاهی، فنی و حرفه‌ای و ستاد کل نیروی مسلح منعقد شده است.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت اجتماعی شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی در استان کرمان پول‌پاشی نیست بلکه ورود به صنعت مهارت و آموزش است، تصریح کرد: مهمترین مولفه افزایش تولید نیز نیروی انسانی ماهر است زیرا امروزه شخصی که مهارت داشته باشد بیکار نمی‌ماند و شرکت‌های بزرگ باید مسوولیت اجتماعی خود را در حوزه آموزش انجام دهند.

همچنین  مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: کارگاه آموزشی تراش سنگ سیرجان  با اعتباری افزون بر ۵۴۰ میلیون تومان راه‌اندازی شده است.

جهانگیری افزود: این کارگاه با تعداد ۱۲ هنرجو و با حمایت مالی گل‌گهر راه اندازی شده است و هنرجویان بعد از آموزش در شرکت گل‌گهر مشغول به کار می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 4280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =