کد خبر 4350
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

کاهش قیمت تیرآهن شاخه و کیلویی در بازار آهن

کاهش قیمت تیرآهن شاخه و کیلویی در بازار آهن

امروز قیمت روز تیرآهن شاخه‌ای در غالب شرکت‌ها با ثبات قیمت همراه بود اما کاهش ۵۰ تا ۸۰ هزار تومانی در برخی سایزها قابل مشاهده بود، طوری که نرخ اعلام تیرآهن ذوب‌آهن اصفهان نیز با ۲۰ الی ۲۵۰ هزار تومان کاهش در برخی سایزها و ۱۱۰ هزار تومان افزایش در سایز ۲۷ نسبت به آخرین نرخ اعلامی کاهش اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، امروز قیمت دلار در کانال ۵۱ هزار تومان در نوسان بود و در نهایت تا ساعت ۱۵ به ۵۱ هزار و ۲۵۰ تومان رسید. نکته قابل توجهی که در تحلیل بازار باید در نظر گرفت اخبار و عوامل سیاسی و تأثیر آن بر بازارهای مختلف به ویژه بازار آهن است.

از اخبار سیاسی اثرگذار می‌توان به انتخابات ترکیه، سفر پادشاه عمان به ایران و موضوع نیمه‌تمام برجام اشاره کرد.

همچنین در داخل تغییرات گسترده در سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران، امیر خرمی شاد، رئیس جدید هیات عامل ایمیدرو در نخستین گام، احکامی جدیدی در حوزه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی صادر کرد. وی همچنین در حکمی جداگانه، امیر صباغ را به عنوان مشاور عالی و دستیار ویژه رئیس هیات عامل معرفی کرد. همچنین با صدور حکمی، سمیه خلوصی را به عنوان سرپرست معاونت برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو منصوب کرد. 

از سوی دیگر، امیر نوژن یونسیان به عنوان سرپرست مدیریت اقتصادی و سرمایه گذاری و حامد حبیبیان به عنوان سرپرست مدیریت برنامه ریزی و راهبردی ایمیدرو معرفی شدند.

در بازار آهن، قیمت تیرآهن ۱۴ اهواز (شاخه‌ای) که در آخرین روز فروردین تا ۴۴۰ هزار تومان نیز بالا رفته بود، امروز در کانال ۳۴۰ هزار تومان قرار دارد. تیرآهن سایز ۱۲ ذوب آهن دیروز نیز مانند تمام روزهای هفته اخیر با نرخ کیلویی ۳۰ هزار و ۷۳۴ تومان عرضه شد. این سایز تیرآهن عمدتاً در بخش‌هایی مانند ستون‌ها و پوشش سقف استفاده می‌شود و بیشترین کاربرد را در خانه‌های ویلایی، ساختمان‌های۲-۴ طبقه دارد.

این محصول از فولاد خام ساخته می‌شود؛ بنابراین، علاوه بر عرضه و تقاضا، فاکتورهایی مانند قیمت آهن و مواد اولیه، قیمت جهانی فولاد، هزینه‌های انرژی و... به‌شدت در قیمت‌گذاری آن تأثیر دارند.

امروز نیز قیمت روز تیرآهن شاخه‌ای در غالب شرکت‌ها با ثبات قیمت همراه بود اما کاهش ۵۰ تا ۸۰ هزار تومانی در برخی سایزها قابل مشاهده بود، طوری که نرخ اعلام تیرآهن ذوب‌آهن اصفهان در بخش شاخه‌ای به صورت بارگیری از انبار اصفهان با ۲۰ الی ۲۵۰ هزار تومان کاهش در برخی سایزها و ۱۱۰ هزار تومان افزایش در سایز ۲۷ نسبت به آخرین نرخ اعلامی همراه است که قیمت های آن به شرح زیر است:

تیرآهن شاخه‌ای سایز ۱۴      ⬅️    ۴۸۵۰۰۰۰     تومان
تیرآهن شاخه‌ای سایز ۱۶      ⬅️    ۶۰۵۰۰۰۰     تومان
تیرآهن شاخه‌ای سایز ۱۸      ⬅️    ۶۸۴۰۰۰۰     تومان
تیرآهن شاخه‌ای سایز ۲۰      ⬅️    ۸۵۰۰۰۰۰     تومان
تیرآهن شاخه‌ای سایز ۲۲      ⬅️    ۹۴۰۰۰۰۰     تومان
تیرآهن شاخه‌ای سایز ۲۴      ⬅️    ۱۰۸۵۰۰۰۰   تومان
تیرآهن شاخه‌ای سایز ۲۷      ⬅️    ۱۲۴۵۰۰۰۰   تومان
تیرآهن شاخه‌ای سایز ۳۰      ⬅️    ۱۵۶۰۰۰۰۰   تومان

تیرآهن نیمه سبک ذوبی شاخه‌ای سایز ۱۴    ⬅️   ۴۱۵۰۰۰۰  تومان

تیرآهن نیمه سبک ذوبی شاخه‌ای سایز ۱۶    ⬅️   ۵۱۰۰۰۰۰  تومان

در بخش کیلو فروشی تیرآهن در این شرکت نیز نرخ اعلامی آن ۱۰۰ الی ۸۰۰ تومان کاهش نسبت به آخرین قیمت داشته و به شرح زیر است:

تیرآهن سایز ۱۴      ⬅️    ۳۱۱۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۱۶      ⬅️    ۳۱۶۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۱۸      ⬅️    ۲۹۳۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۰      ⬅️    ۳۱۵۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۲      ⬅️    ۲۹۲۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۴      ⬅️    ۲۸۷۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۷      ⬅️    ۲۸۱۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۳۰      ⬅️    ۳۱۰۰۰   تومان

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =