کد خبر 4353
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵

آهن‌نیوز گزارش می‌دهد؛

راه‌اندازی کریدور سبز برای انتقال سنگ‌آهن استرالیا به شرق آسیا

راه‌اندازی کریدور سبز برای انتقال سنگ‌آهن استرالیا به شرق آسیا

براساس گزارش‌های منتشر شده، کشتی‌هایی که از سوخت آمونیاک استفاده می‌کنند تا سال ۲۰۲۸ در مسیرهای تجارت سنگ آهن بین استرالیای غربی و آسیای شرقی مورد استفاده قرار می‌گیرند و تا سال ۲۰۳۰ به ۵ درصد افزایش می‌یابند.

به گزارش خبرنگار آهن نیوز؛ براساس گزارش‌های منتشر شده، کشتی‌هایی که از سوخت آمونیاک استفاده می‌کنند تا سال ۲۰۲۸ در مسیرهای تجارت سنگ آهن بین استرالیای غربی و آسیای شرقی مورد استفاده قرار می‌گیرند و تا سال ۲۰۳۰ به ۵ درصد افزایش می‌یابند. آمونیاک به‌عنوان محتمل‌ترین سوخت در راستای کربن‌زدایی و ایجاد کریدور سبز معرفی شده است و  پیش‌بینی می‌شود آمونیاک به عنوان سوخت ایمن دریایی و توسعه زیرساخت‌های ذخیره‌سازی باشد.

براساس این گزارش، شرط لازم برای کاربرد این کشتی‌ها تا سال ۲۰۲۸، افزایش سرعت پیشرفت عواملی مانند فناوری و تقویت نظارت است. این کریدور به تامین آمونیاک سبز نیاز دارد و در صورت افزایش تولید، طبق پیش‌بینی‌ها می‌تواند به طور کامل توسط استرالیا در کوتاه مدت و درازمدت تامین شود. مطالعات همچنین نشان می‌دهد که منطقه پیلبارا در استرالیا گزینه مناسبی برای ذخیره‌سازی در این مسیر است و از افزایش هزینه‌ها در مسیر تجاری جلوگیری می‌کند. البته سنگاپور نیز موقعیت مناسبی به عنوان یک مرکز ذخیره‌سازی را دارد.

اگر همه مسائل طبق انتظار پیش برود، حدود ۳۶۰ کشتی تا سال ۲۰۵۰ می‌توانند با آمونیاک پاک در این کریدور کار کنند. برای تحقق این آینده، همکاری و اقدامات هماهنگ در سراسر زنجیره ارزش کریدور ادامه یابد. اسکات برگرون، مدیر عامل بخش مشارکت جهانی و پایداری در Oldendorff Carriers، اعلام کرد: خوشحال هستیم که در به اشتراک‌گذاری این امکان مشارکت داریم و نشان می‌دهیم چگونه یک کریدور سبز خوب می‌تواند تمایل جمعی ما را برای کربن‌زدایی حمل و نقل از طریق سوخت جایگزین تسهیل کند.

 همچنین چاریس پلاکانتوناکی، مدیر ارشد استراتژی Star Bulk، در اینباره گفت: «همکاری نزدیک با شرکای تجاری ما برای ارزیابی امکان‌سنجی سوخت‌ها و فناوری‌های سبز، ستون اصلی استراتژی Star Bulk است. این مطالعه به ما امکان می‌دهد تا پتانسیل تقاضا، عرضه و ذخیره‌سازی آمونیاک پاک را در کریدور غرب استرالیا- آسیای شرقی، یک مسیر تجاری مهم برای کشتی‌های بزرگ‌تر، بررسی کنیم.»

راشپال بهاتی، معاون دریانوردی و تقویت زنجیره تامین در BHP، گفت: از طریق همکاری با مجمع جهانی دریایی و اعضای کنسرسیوم، BHP به این نتیجه رسید که تجزیه و تحلیل دقیق و مبتنی بر داده این مطالعه، امکان استفاده از آن را نشان می‌دهد. آمونیاک پاک در کشتی‌هایی که از طریق کریدور غرب استرالیا به شرق آسیا می‌روند در راستای اهداف کربن صفر، انتشار گازهای گلخانه‌ای و کشتی‌های کارآمد در انرژی است و با شرکای اکوسیستم خود به دنبال تأثیرگذاری بر این زنجیره تأمین هستیم.

به باور کارشناسان حوزه معدن و فولاد کریدورهای سبز می‌توانند آینده کشتیرانی را شکل دهند و نقش مهمی در کربن‌زدایی صنعت ایفا کنند. بنابراین نقش مهمی در انتقال مواد معدنی و فولادی در حوزه دریایی خواهند داشت.ئبسیاری از بنادر از جمله سنگاپور یادداشت‌های تفاهم (MOU) را برای توسعه کریدورهای حمل و نقل سبز امضا کرده‌اند، با این حال، به ثمر رساندن موفقیت آمیز این توافق‌ها مستلزم برنامه‌ریزی پیچیده زیادی بین چندین ذی‌نفع است.

کد خبر 4353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =