کد خبر 4369
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹

کاهش نرخ میلگرد همسو با نرخ ارز در بازار آهن

کاهش نرخ میلگرد همسو با نرخ ارز در بازار آهن

در حال حاضر در بازار آهن کف قیمت میلگرد همچنان در کانال ۲۵ هزار تومانی حمایت می‌شود و طبق گزارش‌های رسیده از بازار آهن، شروع امروز قیمت اعلامی میلگرد از اکثر مبادی فروش بدون تغییر نرخ نسبت به روز پنجشنبه یوده و در ادامه روز با کاهش قیمتی بین ۱۰۰ تا هزار و ۱۰۰ تومان به ازای هر کیلو همراه بود.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، روند کاهش در نرخ دلار امروز ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ ادامه پیدا کرده طوریکه شروع معاملات دلار با نرخ ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان در بازار رسمی بوده و در بازار آزاد به نرخ ۵۱ هزار و ۱۵۰ تومان معامله می‌شود. 

در بازار داخلی دولت به شدت در پی کنترل قیمت محصول است و همین دلیل روی قیمت و حجم عرضه تیرآهن، میلگرد و ورق فشار می‌آورد در حالی‌که قیمت محصولات معدنی بخصوص گندله در سه هفته گذشته در بورس افزایش یافته است. در واقع دولت در حال نزدیک کردن فاصله قیمت مواد اولیه با محصول در بورس کالاست. از آنجا که بازار جهانی در رکود به سر می‌برد این مطلب روی سود فولادسازها تاثیر منفی می‌گذارد.

سیاست‌های دولت که برای کنترل صادرات در نظر گرفته شده تا بتواند بازار داخلی را مهار کند همراه با افزایش قیمت گندله و آهن اسفنجی از یک طرف و کنترل قیمت ارز از طرف دیگر به این مطلب کمک می‌نماید.

بازار آهن و فولاد در روز نیمه تعطیل پنجشنبه در آرامش نسبی بود و اغلب محصولات فولادی در غالب کارخانه‌ها ثابت اعلام شد، طوریکه نرخ اکثر کارخانه‌های میلگرد و همچنین ️نرخ میلگرد ذوب آهن اصفهان در کارخانه و بنگاه نیز نسبت به نرخ اعلامی بدون تغییر اعلام شد.

 گفتنی است کف قیمت میلگرد همچنان در کانال ۲۵ هزار تومانی حمایت می‌شود و به نظر می‌رسد فارغ از روند بازار ارز، با توجه به معاملات آهن اسفنجی کف قیمت میلگرد در همین حوالی معامله شود، درواقع می‌توان گفت کاهش نرخ میلگرد به کمتر از ۲۵ هزار تومان درحال حاضر عملا امکان‌پذیر نیست.

طبق گزارش‌های رسیده از بازار آهن، شروع امروز قیمت اعلامی میلگرد از اکثر مبادی فروش بدون تغییر نرخ نسبت به روز پنجشنبه یوده و در ادامه روز با کاهش قیمتی بین ۱۰۰ تا هزار و ۱۰۰ تومان به ازای هر کیلو در برخی شرکت‌ها از جمله ذوب آهن اردبیل، میلگرد کاوه اروند و میلگرد پرشین همراه بود، همچنین نرخ اعلامی ذوب‌آهن اصفهان به صورت بارگیری از انبار اصفهان نیز ۱۰۰ تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز پنجشنبه داشته و لیست قیمتی آن به شرح زیر است:

میلگرد سایز ۱۲        ⬅️           ۲۹۰۰۰   تومان
میلگرد سایز ۱۴        ⬅️           ۲۶۸۰۰   تومان
میلگرد سایز ۱۶        ⬅️           ۲۶۸۰۰   تومان
میلگرد سایز ۱۸        ⬅️           ۲۶۶۰۰   تومان
میلگرد سایز ۲۰        ⬅️           ۲۶۶۰۰   تومان   
میلگرد سایز ۲۲        ⬅️           ۲۶۶۰۰   تومان     
میلگرد سایز ۲۵        ⬅️           ۲۶۶۰۰   تومان
میلگرد سایز ۲۸        ⬅️           ۲۶۶۰۰   تومان    
میلگرد سایز ۳۲        ⬅️           ۲۶۶۰۰   تومان 

پایان پیام/ ف

کد خبر 4369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =