کد خبر 4393
۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷

گل‌گهر، سپاهان و فولاد مجوز حرفه‌ای گرفتند؛ استقلال نه!

گل‌گهر، سپاهان و فولاد مجوز حرفه‌ای گرفتند؛ استقلال نه!

اعضای کمیته بدوی فدراسیون فوتبال دیروز رای خود را اعلام کرد، باشگاه‌های پرسپولیس، سپاهان اصفهان، فولاد خوزستان، تراکتور تبریز، گل گهر سیرجان و نساجی مازندران مجوز حرفه‌ای گرفتند اما استقلال به دلیل بحث عدم تعیین تکلیف بدهی‌هایش در زمان مقرر، موفق به کسب مجوز حرفه‌ای نشد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز؛ صدور مجوز حرفه‌ای یکی از چالش‌های باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس محسوب می‌شود. موضوعی که پیش از این باعث حذف سرخابی‌ها از رقابت‌های آسیایی شد و امسال نیز در این خصوص اخباری در خصوص حذف احتمالی این 2 تیم مطرح شده است.

بر همین اساس اعضای کمیته بدوی فدراسیون فوتبال دیروز رای خود را اعلام کرد، باشگاه‌های پرسپولیس، سپاهان اصفهان، فولاد خوزستان، تراکتور تبریز، گل گهر سیرجان و نساجی مازندران مجوز حرفه‌ای گرفتند اما استقلال به دلیل بحث عدم تعیین تکلیف بدهی‌هایش در زمان مقرر، موفق به کسب مجوز حرفه‌ای نشد. البته این باشگاه 5 روز کاری فرصت دارد تا نسبت به این تصمیم کمیته استیناف اعتراض کند.

به این ترتیب فعلا استقلال حضور در آسیا را از دست داده و در صورت تایید این موضوع در کمیته استیناف این موضوع شکل رسمی به خود خواهد گرفت. در این بین شنیده می‌شود تایید باشگاه پرسپولیس بر اساس رأی اکثریت بوده اما در این مسأله اتفاق نظر وجود ندارد. برخی از اعضای کمیته بدوی نگرانی‌هایی در خصوص آینده دارند که ممکن است کلیت فوتبال ایران را تحت تاثیر خودش قرار بدهد. مسأله مهم در این میان، بحث مالکیت مشترک دو باشگاه است. مساله‌ای که موجب کنار رفتن باشگاه‌های مسی (مس کرمان و رفسنجان) به خاطر داشتن مجمع مشترک شد.

در این باره مالکیت مشترک سرخابی‌ها ابهام بزرگی دارد و تصمیم‌گیرندگان امر در این فکر هستند که چگونه روند واگذاری و تفکیک مالکیت استقلال و پرسپولیس را به کنفدراسیون فوتبال آسیا توضیح بدهند. بر این اساس هرگونه اشتباهی در این زمینه می‌تواند تبعات سنگینی برای فوتبال ایران داشته باشد. به همین خاطر آرای کمیته بدوی در کمیته استیناف تحت بررسی دقیق تر قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر 4393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =