کد خبر 4404
۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹

در همایش نکوداشت روز ملی معدن مطرح شد:

راه نجات معدن و صنایع معدنی صادرات است

 راه نجات معدن و صنایع معدنی صادرات است

شکوری در پنل تخصصی شاخص‌های معدن‌کاری موفق با تاکید بر اینکه اهمیت بخش معدن و صنایع معدنی به اندازه نفت و حتی بیشتر است بیان کرد: راه نجات معدن و صنایع معدنی صادرات است و اگر به بحث توسعه بازارهای خارجی توجه نشود این حوزه با مشکلات جدی مواجه خواهد شد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، در جریان همایش نکوداشت روز ملی معدن که امروز در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران در حال برگزاری است در پنل تخصصی شاخص‌های معدن‌کاری موفق با حضور علیرضا شهیدی، رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشاف معدن، محمدرضا بهرامن، رییس خانه معدن ایران؛ ابراهیم جمیلی، رئیس کمیسیون معدن؛ محمد مسعود سمیعی نژاد، فعال بخش معدن و بهرام شکوری، رئیس انجمن مس ایران هر کدام از فعالین بخش معدن به تشریح نگاه و راهکار خود در تبیین این مهم پرداختند که در ادامه شرح داده شده است. 

بهرام شکوری، رئیس انجمن مس ایران در این پنل با اشاره به اینکه در سازمان برنامه فقط نقش مواد معدنی را در GDP درصد بسیار ناچیزی و زیر یک درصد دیده‌اند گفت: در صورتی که در همه محصولات مصرفی در کشور از خودرو گرفته تا مسکن مواد معدنی نقش اصلی داشته و نقش آن بیش از یک درصد است.

شکوری با تاکید بر اینکه اهمیت بخش معدن و صنایع معدنی به اندازه نفت و حتی بیشتر است بیان کرد: راه نجات معدن و صنایع معدنی صادرات است و اگر به بحث توسعه بازارهای خارجی توجه نشود این حوزه با مشکلات جدی مواجه خواهد شد. 

وی افزود: برای این مهم اول باید دانش صادراتی و ساخت بازارهای خارجی کسب شود و در مرحله بعد قابلیت صادراتی باید ایجاد شود بدین شکل که یک محصول را با استانداردهای جهانی تولید و صادر کنیم. 

به گفته این فعال بخش معدن، شاخص‌های معدن‌کاری موفق در دنیا در حال حاضر با در نظر گرفتن کمترین عوامل تولید اعم از سرمایه، نیروی انسانی و مواد اولیه و به دست آوردن بیشترین ستانده سنجیده می‌شود. 

رئیس انجمن سنگ آهن یا اشاره به بحث گسترش هوشمندسازی معدن گفت: برای اقدام در این جهت ابتدا باید بستر زیرساخت‌ها فراهم شود، وقتی در حال حاضر شبکه آنتن موبایل و اینترنت در معادن وجود ندارد چطور ممکن است به این  راحتی و بدون زیرساخت اقدام به هوشمندسازی شود.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =