کد خبر 4421
۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷

رصدی بر نشریات خارجی؛

اقتصاد سالم در گرو صنعت فولاد سالم

اقتصاد سالم در گرو صنعت فولاد سالم

نشریه ورلد استیل نوشت: میانگین سرانه مصرف فولاد در جهان به طور پیوسته از 150 کیلوگرم در سال 2001 به حدود 230 کیلوگرم در سال 2020 افزایش یافته است و جهان را مرفه‌تر کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز؛ نشریه ورلد استیل نوشته است: فولاد در همه جای زندگی ما وجود دارد. فولاد همکار بزرگی است که با همه مواد دیگر برای پیشبرد رشد و توسعه اقتصادی کار  می‌کند. فولاد اساسی‌ترین وسیله برای 100 سال پیشرفت بشر در قرن کنونی بوده است. فولاد همچنان برای رویارویی با چالش‌های اقتصادی به همان اندازه اساسی خواهد بود.

اقتصاد سالم به صنعت فولاد سالم نیاز دارد که اشتغال و رشد را به همراه داشته باشد و رشد صنعتی کشور را تثبیت کند.

میانگین سرانه مصرف فولاد در جهان به طور پیوسته از 150 کیلوگرم در سال 2001 به حدود 230 کیلوگرم در سال 2020 افزایش یافته است و جهان را مرفه‌تر کرده است.

فولاد در همه صنعت‌های مهم استفاده می‌شود و میزان مصرف آن تبدیل به معیاری قابل سنجش برای رشد صنعتی کشورها است.

بدون فولاد خیالی ناممکن خواهد بود تصور انرژی، ساخت و ساز، خودرو و حمل و نقل، زیرساخت ها، بسته‌بندی و ماشین آلات و پیش‌بینی‌ها تا سال 2050، حاکی از استفاده رو به رشد فولاد در مقایسه با سطوح فعلی است که حدود 20 درصد افزایش تخمینی نیازهای جمعیت رو به رشد ما را برآورده خواهد کرد. حال باید دید که سیاست‌های نوسان‌زای ما چه خروجی برای یکی از مهم‌ترین صنعت‌های کشور به ارمغان می‌آورد.

انتهای پیام/

کد خبر 4421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =