کد خبر 4437
۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان:

آمادگی ذوب‌آهن برای تأمین نیاز ریلی کشور / از کارگاه تولید ریل ذوب‌آهن بازدید کنید

آمادگی ذوب‌آهن برای تأمین نیاز ریلی کشور / از کارگاه تولید ریل ذوب‌آهن بازدید کنید

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با اشاره به اهمیت صنعت فولاد ایران و جایگاه ذوب آهن اصفهان در پیشرفت‌های صنعتی کشور گفت: صنعت فولاد، متخصصان و کارکنان آن در سال‌های دفاع مقدس و در دوران تحریم به کمک دیگر صنایع و از جمله صنعت نفت و صنعت حمل و نقل آمده است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز؛ مهدی کوهی، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در هشتمین کنفرانس بین المللی پیشرفت‌های اخیر در مهندسی راه آهن که سه شنبه دوم خردادماه در محل دانشگاه علم و صنعت تهران برگزار شد طی سخنانی با اشاره به اهمیت صنعت فولاد ایران و جایگاه ذوب آهن اصفهان در پیشرفت‌های صنعتی کشور گفت: صنعت فولاد، متخصصان و کارکنان آن در سال‌های دفاع مقدس و در دوران تحریم به کمک دیگر صنایع و از جمله صنعت نفت و صنعت حمل و نقل آمده است.

وی ادامه داد: در این زمینه باید به سرمایه گذاری عظیم ذوب آهن اصفهان برای تولید ریل ملی اشاره داشته باشم. همکاران من در ذوب آهن اصفهان از سال ۱۳۷۱ با مطالعات و تحقیقات لازم و همچنین با مهندسی معکوس و با استفاده از روش‌های دانش بنیان برای اولین بار جهت تولید ریل ملی اقدام نمودند.

وی افزود: در سال‌ها و مراحل بعد با استفاده از تجهیزات فنی کشور آلمان و همت مهندسین خود این فن و تکنولوژی بزرگ و مورد نیاز را در شرکت مستقر و مورد بهره برداری انبوه قرار دادند و لذا ذوب آهن اصفهان در سال‌های بعد با تنظیم تفاهمنامه‌ها و عقد قرارداد پاسخگوی نیاز ریلی کشور بوده است.

مهدی کوهی با مرور تاریخ تولید ریل ملی در ذوب آهن اصفهان گفت: همگان به یاد داریم که حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای از سال‌ها قبل، بر استقلال اقتصادی کشور تاکید داشته اند و شعار (ما می‌توانیم) را مطرح فرمودند و اکنون شاهد هستیم که ذوب آهن اصفهان این شعار را به منصه ظهور رسانده و ریل ملی، افتخار ملی شده است.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر مسئولان وزارت راه و شهرسازی و مدیران مترو کلان شهرها برای ساخت خطوط ریلی خود مقادیر ریل مورد نیاز را به ما سفارش می‌دهند که این سفارشات به سرعت پاسخ داده می‌شود.

کوهی با تشکر از برگزار کنندگان این کنفراس، آمادگی خود را برای تولید انواع ریل ملی اعلام نمود و از مسولان درخواست کرد از تولید داخل حمایت نمایند و مواد اولیه مورد نیاز آن را تامین کنند.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در پایان از مدیران، اساتید و متخصصان حمل ونقل ریلی کشور دعوت نمود از ذوب آهن اصفهان، کارگاه و تجهیزات عظیم تولید ریل این کارخانه، بازدید نمایند.

انتهای پیام/

کد خبر 4437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =