کد خبر 4438
۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰

عضو هیات مدیره انجمن فولاد در گفتگو با آهن‌نیوز:

سهمیه‌بندی برق در حوزه فولاد معنایی ندارد / صدای سهام‌داران در می‌آید

سهمیه‌بندی برق در حوزه فولاد معنایی ندارد / صدای سهام‌داران در می‌آید

در فولاد بحث سهمیه‌بندی معنا ندارد چون صفر و صد است و باید حداقل برقی باشد که کوره روشن و گرم بماند و اگر کارخانه بخواهد تولید کند حتماً به ظرفیت برق بالا نیاز دارد پس عملاً سهمیه‌ای به آنها داده نشده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز؛ شرکت توزیع نیروی برق در نامه‌ای به صنایع انرژی‌بر نظیر سیمان، فولاد و ... سهمیه مصرف هر یک را برای تابستان امسال مشخص کرد. با این حساب مشخص است امسال نیز به رسم گذشته داستان قطعی برق صنایع و زیان آن‌ها از این محل پابرجاست و وعده علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو، مبنی بر رفع محدودیت‌های برق همچنان صنایع عملی نشده است.

"محمد کشانی" عضو هیئت مدیره انجمن فولاد در گفتگو با آهن‌نیوز درباره ی سهمیه‌بندی اخیر وزارت نیرو برای صنایع گفت: باید صنایع مختلف مصرف انرژی خود را مدیریت کنند یعنی یا شیفت شب و یا شیفت روز کار کنند چون نمی‌توانند پیوسته عمل کنند. به‌عنوان مثال کارخانه‌ای که با ظرفیت روزی 1200تا 1300 تن فولاد تولید می‌کند با این سهمیه‌بندی 100 تن هم نمی‌تواند تولید کند.

وی افزود: کاهش تولید و کاهش فروش شرکت‌ها موجب کاهش سود می‌شود و شکایت و اعتراض سهامداران را در پی خواهد داشت.                                                              

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد با اشاره به اینکه محدودیت‌های ایجاد شده در حوزه برق باعث کاهش تولید و سرمایه‌گذاری می‌شود، بیان کرد: در افقی که برای فولاد بر مبنای سال 1404 در نظر گرفته شده بود تولید 55 میلیون تن قطعی بود و همه پروژه ها داشت به نتیجه می‌رسید و فکر می‌شد تولید فولاد به راحتی به 55 میلیون تن می‌رسد اما با توجه به قطعی برق سال گذشته حتی تولید از 30 میلیون تن هم عبور نکرد و سرمایه‌گذاری ناقص ماند.                                                      

کشانی اضافه کرد: بلاتکلیفی در بازار فولاد سبب کاهش تولید و عرضه می‌شود و طبیعتاً بازار را دچار افزایش قیمت و شوک قیمتی خواهد کرد.

وی در پایان تأکید کرد: ما در انجمن فولاد به این نتیجه رسیدیم که ای کاش دولت به موازات سیاست‌گذاری، زیرساخت‌ها را هم بتواند فراهم کند. کاش همان‌طور که در طرح 20 ساله مشخص بود که توسعه مخصوصاً در صنعت فولاد چگونه است و هرساله چقدر به ظرفیت اضافه می‌شود و افق آن چیست، دولت به موازات می‌توانست برق و گاز را نیز تأمین کند. البته ما علاوه بر برق و گاز در حمل و نقل جاده‌ای و ریلی هم محدودیت داریم که جز زیان به صنعت فولاد نخواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر 4438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =