کد خبر 461
۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵

واردات فولاد مانع انگیزه سرمایه‌گذاران شد

واردات فولاد مانع انگیزه سرمایه‌گذاران شد

سیاست واردات محصولات فولادی، موجب از بین رفتن انگیزه سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد و کاهش تمایل سرمایه‌گذاران خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، محمد کشانی، مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب اظهار داشت: سیاست واردات محصولات فولادی حتی اگر مقطعی باشد موجب از بین رفتن انگیزه سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد و کاهش تمایل آنها برای سرمایه‌گذاری خواهد شد و ورود فولاد روسی به کشور همزمان با اجرای سیاست دامپینگ در بازارهای صادراتی به معنای از دست رفتن بازارهای هدف صادراتی کشور و بروز فاجعه برای بازار داخلی است.

محمد کشانی با اشاره به عملیاتی شدن توافق ایران با روسیه برای تهاتر فولاد روسی با کالاهای ایرانی (براساس گفته وزیر صمت) افزود: با ورود فولاد روسی به کشور، عملاً تمام تلاش‌ها و زحماتی که فولادسازان در چند سال اخیر برای صنعت فولاد کشیده‌اند به هدر خواهد رفت.

وی ادامه داد: کشور تا سال ۹۵ واردکننده انواع محصولات فولادی بود و نیاز داخلی بیش از تولید محصولات فولادی بود اما با توسعه صنعت فولاد و همت صنعتگران و فولادسازان، صنعت فولاد کشور توسعه یافت و به تدریج نه تنها واردات محصولات فولادی به کشور منتفی شد بلکه توانستیم به دهمین تولیدکننده فولاد کشور در دنیا تبدیل شویم.

عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد تصریح کرد: از این سال به بعد کشور توانست در تولید فولاد خودکفا شود و نه تنها نیاز داخل به صنعت فولاد را تامین کرد بلکه توانست اشتغال بیشتری برای نیروی انسانی کشور فراهم و با صادرات محصولات فولادی، ارزآوری بیشتری ایجاد کند.

کشانی گفت: توسعه صنعت فولاد به یکباره برای کشور فراهم نشده است و پشت توسعه صنعت فولاد نوعی تلاش مداوم و زحمت فراوان بوده است و اگر به یکباره با افزایش مراودات سیاسی با دیگر کشورها، درهای اقتصاد به یکباره گشوده شود به صنعت فولاد کشور به‌طور قطع یقین آسیب خواهد زد.

وی با اشاره به تحریم روسیه و استفاده این کشور از سیاست دامپینگ روسیه در بازارهای هدف صادراتی افزود: اگر سیاست واردات محصولات فولادی روسیه در کشور به کار گرفته شود و در واردات به روی کشور باز شود قطعاً تولید محصولات فولادی کاهش خواهند یافت و تمام انگیزه‌های تولیدی فعالان صنعت به یکباره از بین خواهد رفت.

پایان پیام/ ف

کد خبر 461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =