کد خبر 48
۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶

رونق معادن در گرو چیست؟

رونق معادن در گرو چیست؟

بخش معدن از نظر ظرفیت و ماهیت، می‌تواند نقشی اساسی در افزایش تولیدات کشور داشته باشد که خود بهترین راه برای عبور از رکود و مهار شرایط تورمی است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، بخش معدن، یکی از کلیدی‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور برای تحقق شعار سال و در عین حال، تشنه‌ترین بخش به آن است. این بخش از نظر ظرفیت و ماهیت، می‌تواند نقشی اساسی در افزایش تولیدات کشور داشته باشد که خود بهترین راه برای عبور از رکود و مهار شرایط تورمی است. همچنین یکی از بخش‌هایی است که بیشترین نیاز به نیروی کار را دارد و می‌تواند راهکاری موثری در اشتغالزایی باشد؛ فارغ از آنکه به‌دلیل پراکندگی جغرافیایی معادن و ذخایر معدنی در سراسر کشور از شرایط لازم برای گسترش عدالت اجتماعی و اقتصادی هم برخوردار است.

اما واقعیت یافتن این رویاهای شیرین وابسته به زنجیره میانی شعار سال است؛ دانش‌بنیان. شرکت‌های دانش‌بنیان، رشد فناوری، افزایش نوآوری و تغییر نسل دانش فنی و تجهیزات معادن، همان چیزی است که حلقه طلایی اقتصاد کشور را کامل می‌کند. البته شرایط به نحوی پیش رفته که نگاه کارشناسان و فعالان معدنی به دیپلماسی کشور است تا امیدوار باشیم با بهبود روابط بین‌الملل و رفع تحریم‌ها، نه‌تنها امکان دسترسی به بازارهای جهانی و کاهش نرخ ارز، بلکه شرایط همکاری‌های فناوری و دانش‌بنیان هم فراهم شود. وظیفه دشواری بر عهده مسئولان و فعالان معدنی قرار داده‌ شده اما اگر اوضاع بر وفق مراد پیش برود، نه‌تنها افزایش تولید و اشتغالزایی را شاهد خواهیم بود، بلکه معادنی مانند زغال‌سنگ نیز فرصت مدرن‌سازی فناوری‌هایشان را خواهند داشت تا ایمنی و رفاه بیشتری برای کارگران به ارمغان بیاورند.

پایان پیام/ف

کد خبر 48

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =