کد خبر 482
۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷

لغو تعرفه ضددامپینگ در کمین فولاد بریتانیا

لغو تعرفه ضددامپینگ در کمین فولاد بریتانیا

انجمن تجاری صنعت فولاد بریتانیا UK Steel اعلام کرد، شواهد ملموسی را به دولت ارائه خواهد کرد تا ثابت کند که لغو تعرفه ضددامپینگ به صنعت فولاد بریتانیا آسیب می‌رساند.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، انجمن تجاری صنعت فولاد بریتانیا UK Steel، اعلام کرد که پیشنهاد سازمان اصلاحات تجاری بریتانیا (TRA) برای لغو عوارض ضد دامپینگ (AD) در مورد میلگرد وارداتی از چین بسیار مضر است زیرا صنعت فولاد انگلستان و صدها شغل در این صنعت را تهدید می‌کند.

این انجمن گفت چین که ۷۸ درصد از تولید جهانی میلگرد را به خود اختصاص می‌دهد، این توانایی را دارد که به زودی صنعت بریتانیا را تحت تأثیر قرار دهد و به شدت به آن آسیب برساند. همچنین عرضه داخلی و منابع وارداتی فراوانی در بازار میلگرد بریتانیا وجود دارد، بنابراین گیج‌کننده است که چگونه سازمان اصلاحات تجاری بریتانیا چنین تصمیمی را اتخاذ کرده است.

این انجمن تاکید کرد که شواهد ملموسی را به دولت ارائه خواهد کرد تا ثابت کند که لغو تعرفه ضد دامپینگ به صنعت فولاد بریتانیا آسیب می‌رساند.

گفتنی است دامپینگ زمانی رخ می‌دهد که یک بنگاه کالایی را در بازار خارجی در قیمتی پایین‌تر از قیمت فروش همان کالا در بازار داخلی به فروش رساند. همچنین معیار قیمت می‌تواند از مواردی که کشوری برای در انحصار گرفتن بازار کشور واردکننده و در عین حال، فرار از وضع عوارض ضد دامپینگ با اعطای کمک‌های ویژه به تولیدکنندگان داخلی، هزینه نهایی تولید را کاهش می‌دهد جلوگیری کند.

طبق قوانین جهانی، فقط دامپینگی که باعث بروز خسارت یا آسیبی بر صنعت داخلی و تولیدات در کشور واردکننده شود، ممنوع بوده و براساس ماده ۶ گات ۱۹۹۴ و توافقنامه ضددامپینگ، با آن برخورد می گردد. اعضای سازمان تجارت جهانی فقط در صورتی می توانند اقدامات ضددامپینگ را اعمال نمایند که پس از انجام تحقیقات ورود لطمه به صنعت داخلی و ارتباط علّی بین دامپینگ و لطمۀ وارده را احراز کنند.

پایان پیام/ ف

کد خبر 482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =