کد خبر 483
۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴

تورم بالا دامن فولاد آمریکای لاتین را هم گرفت

تورم بالا دامن فولاد آمریکای لاتین را هم گرفت

در سال ۲۰۲۲، انتظار می‌رود که صنعت فولاد آمریکای لاتین به دلیل کاهش احتمالی تقاضا منقبض شود، زیرا صنعت فولاد با تورم بالا، کندی اقتصاد جهانی و بی‌ثباتی سیاسی مواجه است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، صنعت فولاد آمریکای لاتین در سال ۲۰۲۱ از اثرات همه‌گیری کووید ۱۹ بهبود یافت و به سطح تولید قبل از همه‌گیری رسید اما در سال ۲۰۲۲، انتظار می‌رود که این بخش به دلیل کاهش احتمالی تقاضا منقبض شود، زیرا صنعت فولاد با تورم بالا، کندی اقتصاد جهانی و بی‌ثباتی سیاسی مواجه است.

انجمن فولاد آمریکای لاتین (ALACERO) انتظار دارد که تقاضای فولاد در سال ۲۰۲۲ بیش از دو درصد کاهش یابد که دلیل آن سه عامل اصلی است: تهاجم روسیه به اوکراین که باعث افزایش قیمت انرژی، فشارهای تورمی و فرایندهای غیرقابل‌پیش‌بینی در منطقه شده است. این موارد باعث شده که بزرگ‌ترین صنایع مصرف‌کننده فولاد مانند بخش ساخت‌وساز در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ با افت مواجه شوند.

فقط در مکزیک، بخش ساخت‌وساز در ماه می ۰٫۲ درصد کاهش یافت که عمدتاً ناشی از افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی قیمت مشتقات فولاد است. تا پایان ماه می ۲۰۲۲، قیمت میلگرد ۲۷ درصد رشد کرد، در حالی که طی پنج سال گذشته، قیمت‌ها ۱۲۲ درصد افزایش یافته بود.

در کل منطقه آمریکای لاتین، بخش ساخت‌وساز در سه‌ماهه اول ۳ درصد کاهش یافت. بر اساس داده‌های ALACERO، تولید صنعت خودرو ۱٫۷ درصد کاهش یافت. با وجود انقباض تقاضا، این سازمان آن را یک پدیده بلندمدت نمی‌داند و می‌گوید که می‌تواند در سال ۲۰۲۳ با رشد ۴ درصدی بهبود یابد.

پس از گذشت یک ماه از آغاز حمله روسیه به اوکراین، کارشناسان تخمین زدند که تقاضای فولاد آمریکای لاتین می‌تواند ۲٫۱ درصد کاهش یابد، اما از آنجایی که جنگ طولانی شده و شاخص‌های اقتصادی منفی است، این کاهش می‌تواند ۵ یا ۱۰ درصد باشد. آلخاندرو واگنر، مدیر اجرایی ALCACERO در مصاحبه با فوربس گفت: در آن زمان، ما در آغاز جنگ بودیم بدون اینکه از مقیاس یا مدت آن اطلاع داشته باشیم.

به گفته واگنر، مکزیک کشوری است که کمترین تأثیرات در آن در آمریکای لاتین احساس می‌شود. او انتظار دارد مصرف فولاد کشور افزایش یابد، اما در سطح کمتر از حد انتظار رشد خواهد کرد. واگنر گفت که صنایع خودروسازی و ماشین‌آلات محرک‌های اصلی رشد خواهند بود، اگرچه مصرف فولاد صنعت ساختمان کاهش یافته است.

پایان پیام/ ف

کد خبر 483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =