کد خبر 53
۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵

منطقه معدنی گل‌گهر؛ غول معدنی ایران

منطقه معدنی گل‌گهر؛ غول معدنی ایران

منطقه معدنی گل‌گهر با داشتن معادن غنی از سنگ‌آهن یکی از قطب‌های فعال مطرح معدنی و صنعتی در خاورمیانه است که دارای قابلیت‌های بسیاری برای تبدیل‌شدن به منطقه بزرگ و رقابتی در سطح ایران و حتی جهان است.

به گزارش آهن نیوز؛ منطقه معدنی گل‌گهر با داشتن معادن غنی از سنگ‌آهن یکی از قطب‌های فعال مطرح معدنی و صنعتی در خاورمیانه است که دارای قابلیت‌های بسیاری برای تبدیل‌شدن به منطقه بزرگ و رقابتی در سطح ایران و حتی جهان است. سنگ‌آهن گل‌گهر در ۶ آنومالی مجزا با ذخیره زمین‌شناسی حدود ۱۲۰۰ میلیون تن و ذخیره قابل استخراج ۴۵۰ میلیون تن است. گل‌گهر از معدن شماریک، گل‌گهر، میدکو و ماهان به‌طور مشترک از معدن شماره ۲، گهرزمین از معدن شماره ۳، میدکو از معدن شماره ۴، ماهان از معدن شماره ۵ و گل‌گهر و میدکو به طور مشترک از معدن شماره ۶ بهره‌برداری می‌کنند.

 ذخایر موجود گل‌گهر از این مجموعه معادن حدود ۱۵۲ میلیون تن، گهرزمین ۲۲۸ میلیون تن و ذخایر موجود میدکو از این مجموعه معادن ۱۳۲ میلیون تن است. قابل ذکر است که گل‌گهر حدود ۳۰‌ درصد سهام گهرزمین را در اختیار دارد و عمده سنگ‌معدن (کلوخه) خود را از این محل تامین می‌‎کند.

شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر با تولید سالانه بیش از ۱۵ میلیون تن کنسانتره سنگ‌آهن، بزرگ‌ترین تولیدکننده سنگ‌آهن در کشور است. این غول معدنی نیز در طول زنجیره فولاد سرمایه‌گذاری کرده، اما برخلاف چادرملو طرح‌های توسعه‌ای خود را به زیرمجموعه‌های خود انتقال داده است و انتظار می‌رود در آینده با سودآور شدن شرکت‌های زیرمجموعه، روند درآمدی آن بهبود یابد. گندله اصلی‌ترین محصول شرکت است، به‌طوری‌که ۸۳‌ درصد از کل درآمد شرکت را تشکیل می‌دهد. این شرکت بخشی از خاک موردنیاز را با توجه به نزدیکی و عدم‌استفاده از منابع معدنی خود در تولید گندله از شرکت زیرمجموعه «گهرزمین» تامین می‌کند. شرکت گروه ملی سرمایه‌گذاری امید و شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات سهامداران عمده شرکت هستند.

غول معدنی ایران: منطقه معدنی گل‌گهر

پایان پیام/ ف

کد خبر 53

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =