کد خبر 544
۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳

چالش‌های تکمیل زنجیره فولاد در آذربایجان شرقی

چالش‌های تکمیل زنجیره فولاد در آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی تکمیل نشدن زنجیره تولید را یک چالش جدی در حوزه صنعت عنوان کرد و افزود: تبعات این موضوع را در صنایعی چون قطعه‌سازی و فولاد به وضوح شاهد هستیم.

به گزارش آهن‌نیوز، عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی در همایش روز ملی صنعت و معدن صاحبان صنایع و تولیدکنندگان را رزمندگان جبهه تولید در نبرد تحریم عنوان کرد و افزود: مسئولان خادمان صاحبان صنایع و تولیدی هستند؛ چراکه این افراد با افتخار پرچم تولید را به اهتزاز درآوردند.

استاندار آذربایجان شرقی تکمیل نشدن زنجیره تولید را یک چالش جدی در حوزه صنعت عنوان کرد و افزود: تبعات این موضوع را در صنایعی، چون قطعه سازی، فولاد و فرش به وضوح شاهد هستیم؛ از این رو باید اهتمام ویژه‌ای برای تکمیل زنجیره تولید برای افزایش بهره وری از ظرفیت‌های این بخش داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با وجود این‌ که میزان تخصیص منابع بانکی به بخش تولید ۷۰ درصد است، سهم آذربایجان ۵۵ درصد است درحالی‌ که بخش عظیمی از تولیدات در این استان رقم می خورد لذا در دولت سیزدهم هر بانکی با این روند همراهی نکند، کنار گذاشته خواهد شد.

خرّم با بیان اینکه فرسودگی ماشین آلات و وجود مشکلات زیرساختی در مباحث مرتبط با انرژی از جمله مشکلات تولید و صنعت استان است تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا سال آینده بخش مهمی از این مشکلات را مرتفع کنیم تا ضمن افزایش کیفیت تولید، صادرات نیز افزایش یابد.

انتهای پیام/

کد خبر 544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =