کد خبر 612
۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸

صدمات معدن "آک کهور" به محیط زیست هرمزگان

صدمات معدن "آک کهور" به محیط زیست هرمزگان

طبق گزارش محیط‌زیست هیچگونه تمهیداتی برای ایمنی و خروج رسوبات سنگ‌آهن آک کهور دیده نشده و متاسفانه وارد زیست‌بوم منطقه فین در استان هرمزگان شده و خساراتی را به دنبال داشته است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، علیرضا صالحی، دبیر مجمع مطالبه‌گران استان هرمزگان با اشاره به سابقه بهره‌برداری معدن سنگ‌آهن آک‌کهور و مشکلات اخیر آن گفت: معدن سنگ‌آهن آک‌کهور ۱۸ سال است که در منطقه در حال بهره‌برداری است و این معدن به‌صورت خصوصی سهامی خاص اداره می‌شود از سال ۹۷ این معدن حوضچه‌ای را تأسیس می‌کند که این حوضچه طبق گزارش محیط‌زیست هیچ‌گونه تمهیداتی برای ایمنی و خروج رسوبات سنگ‌آهن دیده نشده و متأسفانه وارد زیست‌بوم منطقه فین شده و خساراتی را به دنبال داشته است.

دبیر مجمع مطالبه‌گران استان هرمزگان اضافه کرد: در منطقه بهره‌برداری معدن سه جاذبه گردشگری و طبیعی وجود دارد که شامل چشمه آب گرم و غار و گنبد نمکی است که فعالیت معدن به این جاذبه‌های گردشگری آسیب‌زده است و خیلی از دام‌های مردم آن منطقه مریض شده‌اند و حتی تلف شده‌اند. از سال ۹۷ این موضوع مشخص شد و اداره کل محیط‌زیست سه مرتبه از منطقه بازدید داشته و در گزارشاتی تأکید می‌کند که سهل‌انگاری در احداث حوضچه این معدن باعث آسیب شده است و هشدار داده که هر چه سریع‌تر این مشکل را حل کنند.

صالحی افزود: الان تقریباً از نامه محیط‌زیست چهار سال است می‌گذرد و این معدن حوضچه را ترمیم نکرده و بدون توجه به گزارش‌ها محیط‌زیست و سازمان صمت به کار خودش ادامه می‌دهد و مسئولیت‌های اجتماعی که در قبال آسیب زدن به زیست‌بوم منطقه را باید اجرایی کند، انجام نمی‌دهد؛ از سال ۹۷ تقریباً دغدغه اصلی مردم شهر فین معدن سنگ‌آهن است و همه مردم به این وضعیت اعتراض داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر 612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =