کد خبر 628
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸

چشم‌انداز ۶۵۰ میلیون دلاری ذوب‌آهن در صادرات

چشم‌انداز ۶۵۰ میلیون دلاری ذوب‌آهن در صادرات

معاون بهره‌برداری شرکت ذوب‌آهن اصفهان گفت: با توجه به نیازهای ارزی ذوب‌آهن، امیدواریم در سال جاری ۶۵۰ میلیون دلار صادرات داشته باشیم.

به گزارش آهن‌نیوز، مهرداد تولائیان درباره برنامه صادراتی ذوب‌آهن در سال جاری، اظهار کرد: باوجود تحریم‌ها و مشکلات موجود، برنامه صادراتی ذوب‌آهن تا پایان امسال، صادرات ۴۰ تا ۵۰ درصد محصولاتش است.

وی با اشاره به شکسته شدن هدف صادراتی ذوب‌آهن، گفت: در نظر داریم محصولاتی با ارزش‌افزوده بالاتر صادر کنیم، اما این شرایط بستگی به تقاضای مشتریان و بازار است.

معاون بهره‌برداری شرکت ذوب‌آهن اصفهان تأکید کرد: نیاز ارزی سالانه ذوب‌آهن نزدیک نیم میلیارد دلار است که امیدواریم در سال جاری ۶۵۰ میلیون دلار صادرات داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته تقریباً ۶۵۰ میلیون دلار درآمد ارزی برای این شرکت محقق شد، بیان کرد: در این شرایط و در وهله نخست، نیازهای ارزی شرکت ذوب‌آهن و در وهله دوم مازاد آن به خود شرکت برمی‌گردد.

تولائیان با بیان اینکه برای صادرات به اروپا، داشتن استانداردهای مختلف این منطقه لازم است، گفت: هدف ما برای صادرات میلگرد، بیشتر کشور آلمان است که برای ورود میلگرد به این کشور اقداماتی صورت گرفته که اصلی‌ترین اقدام، داشتن استاندارد HOMOLOGATION است.

وی با اشاره به اینکه ذوب‌آهن این استاندارد را دریافت کرد و ممیزی آن انجام شد و گواهینامه این استاندارد را دریافت کرد، افزود: با توجه به بحران‌های منطقه و دامپینگ فولاد توسط روسیه در منطقه، ذوب‌آهن تمرکز خود را روی کشورهای اروپایی گذاشته است تا علاوه برطرف کردن نیازهای آن‌ها در فضای رقابتی مناسب، محصولات خود را صادر کنیم.

معاون بهره‌برداری شرکت ذوب‌آهن اصفهان درباره حجم محصول صادراتی ذوب‌آهن به شرق اروپا، گفت: ذوب‌آهن مجوز صادرات میلگرد به آلمان را به‌تازگی دریافت و تأییدیه آن از این کشور برای ذوب‌آهن ارسال شده است.

وی درباره تأثیر تحریم‌ها در صادرات ذوب‌آهن، گفت: طبیعتاً تحریم‌ها اثرگذار است و به‌طورقطع محصولی را که در فضای تحریم ۶۰۰ دلار می‌فروشیم، ناچار به فروش آن با قیمتی پایین‌تر هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر 628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =