کد خبر 701
۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵

تقاضای ضعیف در بازار جهانی محصولات فولادی

تقاضای ضعیف در  بازار جهانی محصولات فولادی

این روزها تنش‌های اقتصادی در دنیا تمامی ندارد و باعث شده تا بازارهای کالایی و بازارهای مالی وضعیت پرنوسانی را تجربه کنند.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، این روزها تنش‌های اقتصادی در دنیا تمامی ندارد و باعث شده تا بازارهای کالایی و بازارهای مالی وضعیت پرنوسانی را تجربه کنند. این وضعیت برای صنایع مصرف‌کننده کالاهای اساسی از اهمیت بالایی برخوردار است و هر روز می‌تواند چالش آفرین‌تر باشد.

از یک طرف گزارش‌های مرتبط با درگیری‌های روسیه و اوکراین است که بازار کالاهای اساسی را تحت تاثیر قرار داده است و از طرف دیگر خبر نگران‌کننده احتمال درگیری چین و امریکا است که باعث شده است تا بازارها روی آرامش را نبینند.

بازار فولاد نیز در این روزها تحت تاثیر خبرهای مختلف است ولی به نظر می‌رسد بار خبرهای اقتصادی به خصوص رکود اقتصادی چین و کاهش فعالیت‌های تولیدی در دنیا بیشترین تاثیر را روی بازار فولاد داشته است.

بررسی معاملات روز گذشته محصولات فولادی در مهم‌ترین بورس فلزات اروپا (LME) نشان می‌دهد که وضعیت ورق گرم آمریکا، سیرنزولی به خود گرفته و در چند روز گذشته با افزایش قیمت روبرو بوده است. ولی در مقابل، نرخ ورق گرم چین برخلاف روزهای پیشین امروز با کاهش قیمت روبرو بوده است.

همچنین صادرات محصولات نهایی فولادی چین برای دومین ماه متوالی در جولای کاهش داشت. چشم‌انداز تقاضای ضعیف جهانی احتمال این روند کاهشی را بالاتر می‌برد. این در حالی است که برخی از منابع بازار انتظار دارند واردات، به ویژه واردات فولاد نیمه تمام، در آینده نزدیک اندکی بهبود یابد.

صادرات فولاد چین در جولای به ۶.۶۷۱ میلیون تن بود که ۱۱.۷ درصد کاهش نسبت به ماه قبل از آن داشت.

 براساس اطلاعات تابلوی معاملات بورس فلزات لندن، قیمت هر تن میلگرد برای تحویل روز ثابت و بدون تغییر، عدد ۶۵۵ دلار را نشان داد. قراردادهای آتی تحویل یک ماهه میلگرد با افزایش ۱۰٫۵ دلاری، روی قیمت ۶۶۰ دلار و پنجاه سنت در هر تن منعقد شد.

در این میان، هر تن قراضه برای تحویل روز نیم دلار کاهش، و به رقم ۴۰۹ دلار و پنجاه سنت به فروش رسید. قراردادهای آتی تحویل یک ماهه این محصول هم با افت ۳ دلاری، به قیمت ۳۹۵ دلار به ازای هر تن منعقد شد.

همچنین قیمت قراضه آهن وارداتی ترکیه افزایش یافت. طبق گزارش پلتس، قیمت وارداتی قراضه (۸۰:۲۰) ترکیه در روز نهم آگوست ۳۹۲ دلار در تن سی اف آر بود که نسبت به روز قبل ۷ دلار بیشتر بود.
گفته می‌شود سطح پایین آب در رودخانه راین، صادرات را برای برخی تقریباً غیرممکن کرده است. این امر موجب افزایش قیمت میلگرد و قراضه در ترکیه شده است.

آخرین قیمت میلگرد صادراتی ترکیه در نهم آگوست ۶۵۰ دلار در تن فوب اعلام شده که نسبت به روز پیش از آن ۷.۵ دلار در تن بالاتر است.

قراردادهای آتی یک ماهه ورق گرم فوب آمریکا با افزایش ۵ دلاری، به نرخ ۸۳۲ دلار و ۵۰ سنت منعقد شد.

علاوه بر این؛ نرخ قراردادهای آتی یک ماهه ورق گرم فوب چین با ۲ و نیم دلار کاهش، به قیمت ۶۱۵ دلار و پنجاه سنت در هر تن معامله شد.

آمار کلی صادرات سنگ‌آهن تولیدکننده‌های اصلی ریوتینتو، بی اچ پی، واله، فورتسکیو و سالدانای آفریقای جنوبی در هفته پایانی جولای با ۲.۸ درصد کاهش، ۲۲.۹۹ میلیون تن بود.

پایان پیام/ ف

کد خبر 701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =