کد خبر 702
۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰

وضعیت بازار آهن‌آلات در آخرین روز کاری هفته

وضعیت بازار آهن‌آلات در آخرین روز کاری هفته

این روزها در نیمی از بازار شاهد ثبات نرخ روزانه آهن‌آلات بودیم و بخش دیگر بازار به افزایش قیمت محصولات خود اقدام کردند.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، این روزها بازار در پی تحریک بازارساز میل به افزایش تدریجی و پلکانی دارد اگرچه از سوی دیگر، عواملی مانند ضعف تقاضا و قیمت‌های جهانی مانند ترمز عمل کرده و نوسان افزایشی بازار را با سختی همراه کرده است.

حذف محدودیت سقف مجاز نرخ صادراتی در بورس و افزایش نرخ پایه عرضه فولاد در بورس و بازار داخلی بدون محدودیت، ورود واسطه‌ها را برای خرید مواد اولیه آزاد کرد. در ادامه به بررسی تغییرات بازارهای آهن و فولاد پرداخته شده است.

بازار آهن

امروز قیمت دلار با ۳۰۰ تومان کاهش یه ۳۱ هزار ۴۰۰ تومان رسید و در بازار آهن شاهد تداوم افزایش قیمت اما با شیب کمتری هستیم.

قیمت میلگرد امروز در ۶ شرکت ۵۰ تا ۳۰۰ تومان افزایش پیدا کرد و دو شرکت نیز ثبات قیمت داشتند.

دو شرکت نورد آریان فولاد و سپهر ایرانیان امروز نرخ محصولاتشان را ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان افزایش دادند و شرکت ناب تبریز، نیکان و نورد اشتهارد تغییر قیمت نداشتند.

نرخ تیرآهن کیلویی ۵۰ تا ۲۰۰ تومان افزایش پیدا کرد در بخش شاخه‌ای ذوب آهن شاهد نوسان افزایشی اکثر قیمت‌ها تا سقف ۱۶۰ هزار تومان بودیم.

سه شرکت پروفیل تا این لحظه ثبات قیمت داشتند، اما شرکت صدرا پروفیل تهران قیمت محصول مبارکه خود را ۱۰۰ تومان افزایش داد.

بازار بورس

بازار سرمایه آخرین روز هفته را با رنگ سبز آغاز کرد اما روند معاملات تغییر کرد و بازار نزولی شد. در این بین شاخص خودرو با حجم معاملات بالای خود در روند نزولی بازار تاثیرگذار بود اما شاخص فلزات اساسی با وجود اینکه سبز رنگ بود اما توان سبز نگه داشتن بازار را نداشت.

شاخص کل این بازار در زمان بسته شدن معاملات امروز ۳ هزار و ۴۷۳ واحد افت داشت و به یک میلیون و ۴۴۸ هزار و ۴۶۹ واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن تا پایان معاملات یک هزار و ۳۴۲ واحد کاهش یافت و در ارتفاع ۳۸۹ هزار و ۶۰۲ واحدی قرار گرفت.

شاخص فلزات اساسی با رشد ۵  هزار و ۲۵۸ واحدی، رقم یک میلیون و ۳۷ هزار و ۸۴۴ واحد را نشان داد.

در عین حال نمادهای «فولاد»، «کگل»، «شستا»، «خودرو»، «شبندر»، «شپنا» و «فارس» بیشترین تاثیر را در روند نزولی شاخص کل داشتند.

علاوه بر این، نمادهای «ویترو»، «فنوال»، «خچرخش»، «آسیا» و «ولغدر» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند.

همچنین نمادهای «غاذر»، «شفن»، «کمنگنز»، «خرینگ» و «فلوله» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

بورس کالا

در بورس کالا امروز قرار بود ۱۶۷ هزار و ۳۳۱ تن محصول فولادی در تالار صنعتی مورد معامله قرار گیرد که از این حجم، ۱۴۳ هزار و ۷۸۶ تن به تابلوی معاملات راه پیدا کرد.

در همین حال، با وجود تقاضای یک هزار و ۹۶۵ تنی برای نبشی تنها ۶۱۹ تن از این محصول مورد معامله قرار گرفت.

۲ هزار و ۹۵ تن از حجم ناودانی بر روی تابلو مورد معامله قرار گرفت که این مقدار از حجم عرضه اعلام شده در اطلاعیه صبح امروز ۲ هزار و ۱۱۰ تن کمتر است.

همچنین میلگرد با کاهش حجم عرضه روبرو شد و فقط ۱۰۸ هزار و ۹۵۲ تن آن برروی تابلوی معاملات بورس کالا قرار گرفت.

علاوه بر این، تیرآهن با حجم عرضه ۱۹ هزار و ۴۸۵ تنی و با تقاضای ۵۰ هزار و ۸۳۴ تن مواجه شد و به طور کامل با قیمت پایانی ۱۴۷ هزار و ۹۳ ریال معامله شد.

پایان پیام/ف

کد خبر 702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =