کد خبر 711
۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵

تخلف مالیاتی سه شرکت فولادی

تخلف مالیاتی سه شرکت فولادی

این سه شرکت از سال ۹۱ تا ۹۷ تعداد ۵۹۸ معامله اقتصادی به مبلغ ۵۷ هزار و ۷۲۱ میلیارد ریال را با  ۲۳۶ شرکت کاغذی ترتیب داده‌ بود.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، حمیدرضا رستگار، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن تهران، به فرار مالیاتی سه شرکت فولادی بنا بر اظهارات رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور اشاره کرد و گفت: این جرایم مربوط به سه شرکت تولیدکننده فولاد است که به اصطلاح کدفروشی یا فاکتورهای خارج از ضابطه مالیات صادر کرده‌اند.

وی عنوان کرد: اگر بستر مناسبی برای تجارت و توزیع آهن وجود داشته باشد و در آن اقدامات غیرقانونی صورت گیرد، نیاز به جرایمی داریم که بازدارنده باشند. شرکت‌ها یا اشخاص باید جرایمی را بپردازند که برای بار دوم نتوانند اقدام به فرار مالیاتی کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن تهران با بیان اینکه باید نگاه وسیع‌تری به موضوع فرار مالیاتی داشته باشیم، گفت: قوانین باید به گونه‌ای تصویب شوند و فضا به گونه‌ای شکل بگیرد که مردم بتوانند کالای خود را براساس قانون بفروشند. دلیل اینکه برخی از کارخانه‌ها به اینگونه فروش‌ها روی آورده‌اند، سختی مسیر رعایت قوانین است که باید در این باب تسهیل‌سازی لازم انجام شود. در واقع، این تسهیل‌سازی پیشگیری قبل از درمان است.

وی عنوان کرد: اگر آهنی که در کارخانه‌ها تولید می‌شود به صورت ضابطه‌مند به دست توزیع‌کننده برسد، و هیچ تولیدکننده‌ای آهن خود را به توزیع‌کنندگانی فاقد پروانه نفروشد، و در توزیع آهن دخالت نکنند، هیچ یک از این اشکالات پیش نخواهد آمد.‎

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن تهران در پایان اظهار داشت: برای جلوگیری از تخلفات باید یک کار مجموعه‌ای صورت بگیرد. سازمان امور مالیاتی هیچ آماری از فرار مالیاتی به ما نمی‌دهد تا بتوانیم با متخلفان برخورد و آن‌ها را ضابطه‌مند کنیم.

 چندی پیش رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از فرار مالیاتی سه شرکت فولادی پرده برداشت. این سه شرکت از سال ۹۱ تا ۹۷ تعداد ۵۹۸ معامله اقتصادی به مبلغ ۵۷ هزار و ۷۲۱ میلیارد ریال را با  ۲۳۶ شرکت کاغذی ترتیب داده‌ بود.

داوود منظور اعلام کرده بود: مبارزه با فرارهای مالیاتی به‌ویژه فرار مالیاتی شرکت‌های صوری آغاز شده است. هوشمند شدن نظام مالیاتی کشور باعث می‌شود که بخش مهمی از فرارهای مالیاتی شناسایی شوند و اسامی این شرکت‌ها در فهرست سیاه قرار می‌گیرد.

همچنین معاون وزیر اقتصاد از وصول ۲۹۶ میلیارد ریال بابت اصل مالیات این سه شرکت سخن گفته و افزوده بود: مانده اصل و جرایم مالیاتی این سه شرکت ۲۸۶ میلیارد تومان خواهد بود.

پایان پیام/ ف

کد خبر 711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =