کد خبر 714
۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹

گارد امارات در مقابل بیلت ایران

گارد امارات در مقابل بیلت ایران

امارات استیل آرکان شکایتی رسمی علیه واردات بیلت با منشاء ایران از طریق مقامات داخلی در امارات متحده عربی به دبیرخانه شورای همکاری خلیج فارس (GSGCC) در ریاض تسلیم کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، برخی رسانه‌های خارجی گزارش دادند، امارات استیل آرکان شکایتی رسمی علیه واردات بیلت با منشاء ایران از طریق مقامات داخلی در امارات متحده عربی به دبیرخانه شورای همکاری خلیج فارس (GSGCC) در ریاض تسلیم کرده است.

هدف از این اقدام، ایجاد یک استراتژی مشترک در شورای همکاری خلیج فارس برای واردات محصولات نیمه تمام، به ویژه بیلت از ایران گزارش شده است.

در این راستا، مقامات امارات مکاتباتی را با GSGCC آغاز کرده‌اند تا از بازار داخلی در برابر بیلت ایرانی با قیمت پایین محافظت کنند.

البته یک منبع آگاه به کالانیش می‌گوید: «همه آزادند تا با امارات تجارت کنند، اما نه به هر قیمتی و مطمئناً نه با دامپینگ مواد اولیه به امارات و تخریب اکوسیستم صنعتی».

همچنین بانک‌های امارات مطلع شده‌اند که برخی از بانک‌ها به‌طور ناخواسته به شرکت‌ها کمک مالی می‌کنند تا بیلت از ایران تحریم شده خریداری کنند.

با این حال، گزارش شده بانک‌ها تحقیقاتی را آغاز و بازرسان خود را برای بازدید از بنادر و مناطق آزاد در امارات موظف کرده‌اند.

کالانیش نتوانست فوراً این حرکت را با GSGCC تأیید کند.

پایان پیام/ف

کد خبر 714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =