کد خبر 727
۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹

تأخیر در ارائه لباس و کفش ایمنی؛

پیمانکارانی که از لباس کارگران هم نان در می‌آورند

پیمانکارانی که از لباس کارگران هم نان در می‌آورند

کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن جنوب شرق زاهدان از تاخیر چند ماهه شرکت پیمانکاری تراورس در ارائه لباس و کفش ایمنی به کارگران انتقاد کردند.

به گزارش آهن‌نیوز، تعدادی از کارگران ابنیه فنی راه‌آهن جنوب شرق زاهدان در تماس با رسانه‌ها گفته‌اند: تاخیر شرکت پیمانکاری «تراورس» در ارائه لباس و کفش ایمنی به کارگران از یکسال پیش شروع شد اما با وجود پیگیری‌های زیاد و در میان گذاشتن این معضل با مسئولین ایمنی، هنوز اقدامی جدی درباره آن صورت نگرفته است.

آن‌ها با بیان اینکه عرف کارگاه‌ها بدین ترتیب است که هر ۶ ماه یکبار لباس ایمنی و هر سال یکبار کفش ایمنی به کارگران داده می‌شود اما شرکت‌های پیمانکاری به دلیل مشکلات مالی یا هر دلیل دیگری این عرف را رعایت نمی‌کنند. کارگران از لحاظ ایمنی در مضیقه‌اند و خودشان هم نمی‌توانند لباس و کفش ایمنی تهیه کنند. شرکت پیمانکاری نیز هم این معضل را به‌صورت جدی پیگیری نمی‌کند و به بهانه‌های مختلف از تهیه لباس و کفش ایمنی برای کارگران سر باز می‌زند.

به گفته کارگران، محیط کارگاه صنعتی است و کارگران نمی‌توانند با لباس شخصی کار کنند. اساساً چنین اقدامی از نظر ایمنی ممنوع است و مسئولین ایمنی نباید به کارگران اجازه دهند بدون لباس و کفش ایمنی وارد کارگاه شوند.

یکی از کارگران در این رابطه می‌گوید:  این معضل را بارها به مسئولین خطوط ابنیه فنی راه‌آهن جنوب شرق گوشزد کرده‌ایم اما ظاهرا فشاری به پیمانکار وارد نمی‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =