کد خبر 744
۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹

استقبال از نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان

استقبال از نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان

در دومین روز نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان، بازدید هیات‌های تجاری از کشورهای عراق، افغانستان، ترکیه، گرجستان، اقلیم کردستان و پاکستان از آخرین دستاوردهای حوزه صنعت ساختمان صورت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، دومین روز از بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان در میان استقبال مشارکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان آغاز به کار کرد.

در دومین روز نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان، بازدید هیات‌های تجاری از کشورهای عراق، افغانستان، ترکیه، گرجستان، اقلیم کردستان و پاکستان از آخرین دستاوردهای حوزه صنعت ساختمان صورت می‌گیرد.

گفتنی است بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان تهران در گروه‌های کالایی مصالح پایه ساختمانی و سیستم‌های سازه‌ای، نازک‌کاری، معماری و دکوراسیون داخلی و فضای باز، لوازم و تاسیسات مکانیکی ساختمان، لوازم و تاسیسات برقی، الکترونیکی و امنیتی ساختمان، آسانسور، پله برقی، بالابر، نقاله و سیستم‌های متحرک، ابزار، لوازم و ماشین‌آلات کارگاهی و خط تولید مصالح، خدمات مهندسی و حرفه‌ای، بازار سرمایه، تشکل‌های حرفه‌ای، آموزش، انتشارات و تبلیغات می‌باشد.

در این نمایشگاه، جدیدترین متدها و تجهیزات روز صنعت ساختمان معرفی می‌شود و فرصت بسیار مناسبی برای شناخت بازارهای داخلی و بین‌المللی مصالح ساختمانی و بررسی تقاضای این محصولات است. همچنین تولیدکنندگان مصالح ساختمانی با معرفی محصولات و ایده‌های نو می‌توانند در بازارهای داخلی و بین‌المللی رشد کنند. تولیدکنندگان مصالح ساختمانی، شرکت‌های ساختمانی، تاسیسات و تجهیزات، مهندسان شهرسازی، مهندسان عمران، انجمن صنفی مهندسان مشاور معمار و شهرساز و انجمن صادرکننده خدمات فنی و مهندسی ایران از جمله شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه هستند.

۹ شرکت به نمایندگی از شرکت‌های خارجی از کشورهای چین، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، اتریش، فرانسه، امارات، برزیل و ترکیه حضور دارند و آخرین دستاوردهای حوزه ساختمان را معرفی خواهند کرد.

این نمایشگاه روز جمعه ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ با حضور معاون اول رئیس جمهور، عضو هیات رئیسه مجلس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر راه و شهرسازی، مسئولان و مقامات عالی نظام و جمع کثیری از فعالان اقتصادی آغاز به کار کرد. در این نمایشگاه بیش از ۹۰۰ شرکت داخلی و نمایندگان شرکت‌های خارجی، آخرین دستاوردهای حوزه صنعت ساختمان را به اشتراک می‌گذارند.

استقبال از نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان

محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور در مراسم افتتاح بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان اظهار داشت:‌ اگر بخش‌های مختلف و تعاون کمک کند بیش از آنچه که در دولت تعهد کردیم می‌توانیم مسکن ایجاد کنیم وظیفه دولت هم حمایت و پشتیبانی است و راهی غیر از آن نیست. اگر تصور کنیم که دولت به تنهایی یک میلیون مسکن می‌سازد تصور غیرقابل اجرایی است اما توسط مردم این کار شدنی است.

بهمن عبداللهی، رئیس اتاق تعاون ایران در مراسم افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان به حضور پررنگ شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و اظهار داشت: ‌از شرکت‌های دانش‌بنیان در این نمایشگاه به صورت ویژه استفاده می‌شود و حلقه ارتباط بین بخش تحقیقات و صنعت ساختمان در این نمایشگاه ایجاد شده است.

محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی در آئین‌ افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان اعلام کرد:‌ برای تحقق نهضت ملی مسکن و ساخت ۴ میلیون مسکن در ۴ سال نیاز به تأمین مالی ۴ هزار هزار میلیارد تومان است که البته این به غیر از هزینه تأمین زمین و خدمات و مصالح آن است. وی گفت:‌ از این رقم ۲ هزار و ۸۰۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی برای تأمین مصالح ساختمانی مورد نیاز است.

در این مراسم همچنین مهدی مسکنی معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: بخش تعاون سهم مهمی در نهضت ملی مسکن بر عهده دارد به‌گونه‌ای که از ۲ میلیون مسکنی که در ۶ سال گذشته در کشور ایجاد شده است یک میلیون و ۹۰ هزار واحد مسکونی در قالب مسکن گروهی و تعاونی احداث شده و ۸۴۰ هزار واحد مسکونی هم به وسیله تعاونی‌های مسکن احداث شده است و الگوی تعاون اینگونه است که مردم به صورت مشترک و جمعی به منزل می‌رسند.

اقبال شاکری نماینده مجلس امروز در مراسم افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی، گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل نهضت ملی مسکن روش تأمین مالی آن است به‌گونه‌ای که تونل زیردریایی بین فرانسه و آلمان مهمترین ویژگی که داشت تأمین مالی از طریق انتشار اوراق بود،‌ در بخش مسکن هم مهمترین روش تأمین مالی و بیمه و تضمین کیفیت ساخت و ساز است. شاکری همچنین گفت:‌ یکی از مهمترین موانع برای ساخت ۴ میلیون مسکن شبکه بانکی است که این ۴ میلیون مسکن فقط مربوط به وزارت راه و شهرسازی نیست و کل دولت باید کمک کند تا مشکلات سر راه احداث ۴ میلیون مسکن حل شود.

در این مراسم رضا تقی‌پور نماینده دیگر مجلس و عضو کمیسیون صنعت نیز گفت:‌ برای ساخت مصالح ساختمانی و شیرآلات باید صنعتی‌سازی در پیش گرفته شود و مدل انبوه‌سازی قطعات ساختمان مانند انبوه‌سازی قطعات خودرو دنبال شود. تقی‌پور گفت:‌ برای ساخت ۴ میلیون مسکن نیاز به اصلاح رویکرد تولید مسکن داریم که باید به روش صنعتی انجام شود و کارگروه‌های  مسکن در دولت و مجلس به مسأله صنعتی‌سازی ساختمان و قطعات مورد نیاز باید توجه کنند.

در مراسم افتتاحیه احمد نادری عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: چاره‌ای نداریم جز به سمت صنعتی‌سازی پیش برویم و صنعت ساختمان می‌تواند چرخ اشتغال کشور را به حرکت درآورد. وی همچنین گفت: برای شرکت‌های دانش‌بنیان در کمیسیون آموزش و تحقیقات قانونی تصویب شد که می‌تواند شرکت‌های دانش‌بنیان را فعال کند و تحول ایجاد کند و تصویب چنین قانونی در ۴۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

علاقه‌مندان می‌توانند تا ۲۴ مردادماه از ساعت ۸ صبح الی ۱۵ عصر از بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دیدن کنند.

استقبال از نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان

پایان پیام/ف 

کد خبر 744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =