کد خبر 767
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲

ساخت تیرکرین‌های ۳۷ متری در فولاد مبارکه

ساخت تیرکرین‌های ۳۷ متری در فولاد مبارکه

اجرای پروژه ساخت و نصب تیرکرین‌های ۳۷ متری واحد ۲۸ با هدف جایگزینی با تیرکرین‌های موجود با اتکا به دانش و تجربه کارشناسان فولاد مبارکه و با همکاری دانشگاه صنعتی و شرکت‌های پیمانکاران داخلی با موفقیت و طبق برنامه زمان‌بندی به پایان رسید.

به گزارش آهن‌نیوز، اجرای ابَرپروژه ساخت و نصب تیرکرین‌های ۳۷ متری واحد ۲۸ با هدف جایگزینی با تیرکرین‌های موجود با اتکا به دانش و تجربه کارشناسان فولاد مبارکه و با همکاری دانشگاه صنعتی و شرکت‌های پیمانکاران داخلی با موفقیت و طبق برنامه زمان‌بندی به پایان رسید.

عباس ابراهیمیان، سرپرست تعمیرات جرثقیل‌های ریخته‌گری اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین تجهیزات در کارخانه‌های تولید فولاد و محصولات فولادی، سازه‌ها و استراکچرهای سالن‌های صنعتی است که از این سازه‌ها به‌عنوان تجهیزات دینامیک یا قسمتی از ماشین‌آلات کارخانه یاد می‌شود. اهمیت این سازه‌ها به خاطر بارگذاری‌های تکرارشونده از طرف جرثقیل‌ها و سایر عوامل است و این موضوع باعث بروز ترک و گسیختگی سازه در اثر پدیده خستگی مکانیکی (fatigue) در اثر بارهای تکرارشونده روی سازه‌ها و تعداد سیکل‌های باربرداری تعیین‌کننده عمر سازه‌هاست. دلیل اصلی خطرناک بودن شکست خستگی این است که بدون آگاهی قبلی و قابل‌رؤیت بودن اتفاق می‌افتد.

وی افزود: با توجه به مشاهده ترک‌روی سازه‌ها و بروز یک مورد شکست روی یکی از تیرهای ۳۷ متری واحد ۲۸ (ROW I) در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۸، تصمیم بر این شد که تیر گیردرهای ۳۷ متری ردیف‌های L،I و M که شامل ۱۵ عدد تیر است ساخته و تعویض شوند. در این راستا، فعالیت تحقیقاتی با محوریت واحد جرثقیل‌های ریخته‌گری، واحد بازرسی سازه‌ها و دانشگاه صنعتی اصفهان شکل گرفت و طراحی جدید سازه‌ها انجام شد. در طراحی جدید، هدف افزایش استحکام سازه‌ها بود که در این زمینه، جنس تیر گیردرهای جدید از ST ۳۷ به ST۵۲ تغییر یافت و سایز بسیاری از اِلمان‌های تیرها و بادبندها و چکرپلیت‌ها افزایش یافت؛ همچنین X BRACIG که در طراحی قبلی وجود نداشت، به این سازه‌ها افزوده شد.

انتهای پیام/

کد خبر 767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =