کد خبر 806
۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲

رکوردشکنی جا به جایی مسافر در راه آهن خراسان

رکوردشکنی جا به جایی مسافر در راه آهن خراسان

بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار زائر و مسافر در چهار ماه ابتدایی امسال در مسیرهای منتهی به مشهد جابه جا شده‌اند.

به گزارش آهن‌نیوز، مدیرکل راه‌آهن خراسان گفت: بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار زائر و مسافر در چهار ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱، از ۲۶ شهر و مرکز استان در مسیرهای منتهی به مشهد جابه جا شده اند که این آمار طی ۱۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است و رکورد جدیدی محسوب می شود.

مصطفی نصیری افزود: تعداد مسافران ورودی و خروجی قطارها و زائران امام رضا(ع) در چهار ماه نخست امسال پنج میلیون و ۳۱۷ هزار و ۶۷۳ نفر و ضریب اشغال قطارهای مسافری برابر با ۹۲ درصد بوده که رقمی بی سابقه بوده است.

وی ادامه داد: این مسافران در مجموع با ۹ هزار و ۳۲ رام قطار به صورت ورودی و خروجی در مسیر مشهد جا به جا شده‌اند.

مدیرکل راه‌آهن خراسان گفت: در تیر ماه سال جاری یک میلیون و ۴۶۹ هزار و ۹۷۱ مسافر و زائر با ۲ هزار و ۲۶۲ رام  قطار در این مجموعه جا به‌جا شده‌اند که ضریب اشغال قطارهای مسافری در تیرماه با احتساب ۱۰۰ درصد فروش بلیت ۹۷ درصد بوده است.

نصیری افزود: تعداد مسافران قطار حومه‌ای مشهد- سرخس نیز در چهار ماهه نخست سال جاری ۸۹ هزار و ۲۶۷ نفر و در تیر ماه ۲۵ هزار و ۱۶ نفر و ضریب اشغال قطارهای حومه‌ای در تیر ماه ۹۳ درصد بوده است.

هم‌اکنون ۷۹ رام قطار مسافربری در هر شبانه‌روز در مسیرهای ریلی منتهی به مشهد به صورت رفت و برگشت تردد می‌کنند، همچنین در حال حاضر نیمی از قطارهای مسافربری شبکه ریلی کشور در مسیرهای منتهی به مشهد در تردد هستند.

سال گذشته ۱۰ میلیون و ۷۶۰ هزار مسافر در شبکه راه آهن خراسان جا به‌ جا شده‌ اند که در مقایسه با سال قبل از آن (۱۳۹۹)، ۱۲۸ درصد افزایش داشته است.

مطابق آمار سال ۱۳۹۸ و پیش از اعمال شیوه‌نامه‌های مقابله با شیوع ویروس کرونا، سالانه ۱۴ میلیون مسافر در مسیرهای ریلی منتهی به مشهد جابه‌جا می‌شدند.

۲۳ ایستگاه راه‌آهن در شبکه ریلی خراسان دایر است و در حالت عادی و پیش از شیوع کرونا روزانه ۹۴ رام قطار مسافربری و ۱۰ رام قطار باری در این مسیر ریلی به صورت رفت و برگشت حرکت می‌کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =