کد خبر 825
۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶

اخبار بازار جهانی آلومینیوم در این روزها / کاهش ۱.۹ درصدی قیمت نسبت به هفته قبل

اخبار بازار جهانی آلومینیوم در این روزها / کاهش ۱.۹ درصدی قیمت نسبت به هفته قبل

در ماه‌های ژانویه تا ژوئن امسال حجم نقدی صادرات آلومینیوم تاجیکستان به ترکیه ۷۰.۱ میلیون دلار برآورد شده که ۴.۴ درصد بیشتر از دوره مشابه سال گذشته است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن، 25 مردادماه، نسبت به آخرین معاملات انجام شده (دوشنبه، ۲۴ مردادماه)، رشد ۲.۲ درصدی معادل ۵۲ دلار و ۵۰ سنت را تجربه کرد. به گونه‌ای که در روز دوشنبه ۲۴ مردادماه، آلومینیوم دو هزار و ۳۸۹ دلار و ۵۰ سنت به ازای هر تن قیمت‌گذاری شد و قیمت آن دیروز به دو هزار و ۴۴۲ دلار به ازای هر تن رسید.

همچنین روز سه‌شنبه ۲۵ مردادماه ۱۴۰۱، قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن نسبت به هفته قبل، با کاهش ۱.۹ درصدی معادل ۴۶ دلار، از دو هزار و ۴۴۸ دلار به ازای هر تن به دو هزار و ۴۴۲ دلار به ازای هر تن رسیده است.

موجودی آلومینیوم در انبارهای بورس فلزات لندن در روز سه‌شنبه ۲۵ مردادماه، با کاهش ۱۰۰ تنی، از ۲۷۵ هزار و ۷۲۵ تن به ۲۷۵ هزار و ۶۲۵ تن رسیده است.

از طرفی صادرت آلومینیوم از تاجیکستان به ترکیه در نیمه اول سال جاری میلادی بیشتر شده است.

در ماه‌های ژانویه تا ژوئن امسال حجم نقدی صادرات آلومینیوم تاجیکستان به ترکیه ۷۰.۱ میلیون دلار برآورد شده که ۴.۴ درصد بیشتر از دوره مشابه سال گذشته است.

ترکیه طی این دوره (ژانویه تا ژوئن) واردکننده اصلی آلومینیوم تاجیکستان به شمار می‌رود.

از نظر حجم، صادرات آلومینیوم تاجیکستان به ترکیه در مدت زمان مشخص شده بالغ بر ۲۳ هزار و ۹۴ تن بوده است.

ازبکستان در رتبه دوم این فهرست قرار گرفته است و حجم عرضه آلومینیوم در نیمه اول امسال به این کشور ۱۰.۶ میلیون دلار بوده است.

مجموع درآمد تاجیکستان از صادرات آلومینیوم در مدت زمان مشخص شده بالغ بر ۸۸ میلیون دلار بوده است.

گفتنی است که صادرات تاجیکستان در ماه‌های ژانویه تا ژوئن امسال به ترکیه در مجموع ۱۱۳.۳ میلیون دلار را تشکیل داده که ۲.۹ درصد کمتر از شاخص زمان مشابه سال گذشته است.

 براساس اعلام وبسایت ماینینگ، به همین دلیل میزان تولید آلومینیوم چین طی مدت یاد شده با رشد ۵.۶ درصدی نسبت به جولای ۲۰۲۱ میلادی به ۳ میلیون و ۴۳۰ هزار تن افزایش یافت.

این در حالی است که این میزان نسبت به تولید ۳ میلیون و ۳۹۰ هزار تن در ژوئن ۲۰۲۲ میلادی رشد ۱.۲ درصدی ماهانه را نیز رقم زد.

چین به عنوان بزرگترین تولیدکننده و مصرف‌کننده آلومینیوم جهان، طی ماه‌های اخیر با افزودن ظرفیت‌های جدید تولید، شاهد رشد تدریجی تولید کارخانه‌های ذوب بوده است. این در حالی است که در خارج از چین تولید آلومینیوم که فرآیندی انرژی‌بر محسوب می‌شود به دلیل رشد قیمت انرژی و برق (به ویژه در اروپا) محدود شده است.

اما تولید آلومینیوم طی ۷ ماهه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی در چین ۲۲ میلیون و ۹۵۰ هزار تن به ثبت رسید که حاکی از رشد ۱.۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

رشد تولید فلزات غیرآهنی

علاوه بر این، تولید ۱۰ فلز غیرآهنی در این کشور شامل مس، آلومینیوم، سرب، روی و نیکل نیز طی جولای ۲۰۲۲ میلادی با رشد ۴.۸ درصدی به ۵ میلیون و ۶۳۰ هزار تن رسید. قلع، آنتیموان، جیوه، منیزیم و تیتانیوم از دیگر فلزات غیرآهنی هستند. این در حالی است که میزان تولید این فلزات غیرآهنی از ابتدای ژانویه تا پایان جولای ۲۰۲۲ میلادی ۳۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تن به ثبت رسید که رشد ۱.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱ میلادی نشان می‌دهد.

پایان پیام/ ف

کد خبر 825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =