کد خبر 849
۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶

برای تکمیل پروژه سالار - شادمهر؛

اختصاص ۳۱ میلیارد ریال به راه‌آهن شرق

اختصاص ۳۱ میلیارد ریال به راه‌آهن شرق

سرپرست اداره کل راه آهن شرق از اختصاص مبلغ ۳۱ میلیارد ریال جهت تکمیل پروژه سالار - شادمهر خبرداد.

به گزارش آهن‌نیوز، علی حکامی قاسمی اظهار کرد: در بازدید مدیرکل خط و سازه‌های فنی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از محل اجرای پروژه کمربندی ریلی شادمهر - سالار موانع، مشکلات و تسریع در فرآیندهای تامین منابع و اجرای این عملیات بررسی شد.

سرپرست راه آهن شرق افزود: در این بازدید مبلغ ۳۱ میلیارد ریال جهت خرید اراضی حدفاصل کیلومتر هفت الی ۱۰ این پروژه به اداره کل راه آهن شرق واگذار شد.

حکامی قاسمی ادامه داد: در نهایت مقرر شد بلافاصله در خصوص فرآیند ارزیابی و تخصیص اعتبارات تملک سایر اراضی، برنامه‌ریزی شود.

سرپرست اداره کل راه آهن شرق یادآور شد: با اجرای پروژه شادمهر - سالار عملیات مانور، اتصال و انفصال قطارهای باری حامل مواد معدنی در مسیر سنگان به مقصدهای ذوب آهن اصفهان، بندرعباس، گل گهر سیرجان و غیره در یک گلوگاه ترافیکی حذف می شود.

وی افزود: از طرفی فاصله مکانی بین ایستگاه‌های سالار و شادمهر نیز به نصف کاهش می‌یابد که این عوامل منجر به کاهش حدود ۶ ساعت زمان رفت و برگشت قطار در این مسیر خواهد شد.

حکامی قاسمی با اشاره به اینکه مراکز فروش بلیت تحت نظارت اداره کل راه آهن شرق ۲۲ مرکز است، یادآور شد: از این تعداد ۳ مرکز فروش بلیط در بیرجند، ۴ مرکز فروش در طبس، یک مرکز فروش در بشرویه، یک مرکز فروش در سرایان و یک مرکز فروش نیز در فردوس قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =