کد خبر 858
۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴

معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صمت:

قیمت‌گذاری دستوری در بورس کالا نداریم

قیمت‌گذاری دستوری در بورس کالا نداریم

روندی که در سال‌های گذشته در بورس کالا طی شده، دور شدن از قیمت‌گذاری دستوری بوده است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، رضا محتشمی، معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صمت درباره قیمت‌گذاری در بورس کالا اظهار کرد: روندی که در سال‌های گذشته در بورس کالا طی شده، دور شدن از قیمت‌گذاری دستوری بوده است. بورس کالا از زیرمجموعه وزارت اقتصاد به وزارت صمت نمی‌آید.

معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صمت تشریح کرد: براساس قانون، زمانی‌که کالایی وارد بورس می‌شود مداخلات قیمتی در آن متوقف می‌شود. البته در تمام دنیا برای بورس‌های کالایی قواعدی تشویق قیمت وجود دارد.

وی افزود: از آنجائی که نوسانات قیمتی در بازار ما زیاد است بورس کالا می‌تواند برای جلوگیری از نوسانات شدید مداخله کند اما وجود معاملات دستوری در بورس کالا را تایید نمی‌کنم. جزئی از اجزای زنجیره فولاد از ما می‌خواهد در قیمت کالا مداخله نکنیم اما در قیمت ماده اولیه مداخله کنیم.

این مقام مسئول در ادامه در خصوص واگذاری معادن خاطرنشان کرد: بر اساس قانون، معادن تنها بر مبنای مزایده به افراد واگذار می‌شود بنابراین فعال‌سازی ٢٠٠ معدن غیرفعال در کرمان یک شبه حاصل نمی‌شود. اکتشافات معدنی، به عنوان یک وظیفه عمومی بر عهده وزارت صمت است.

محتشمی پور ادامه داد: به صندوق بیمه سرمایه‌گذاری‌های معدنی، به عنوان تنها جزء سرمایه‌ای کشور نمی‌توان نمره مطلوبی داد.

وی در پایان گفت: توافقاتی در مراحل ابتدایی برای واردات بلاز (تولیدکننده ماشین‌آلات معدنی) از بلاروس انجام شده و امیدواریم هرچه زودتر محقق شود.

پایان پیام/ ف

کد خبر 858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =