کد خبر 86
۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹

کشف پیکر سی و هشتم فاجعه متروپل در شامگاه دهم

کشف پیکر سی و هشتم فاجعه متروپل در شامگاه دهم

با کشف پیکر مریم قربانی در محل حادثه متروپل، تعداد جان‌باختگان این اتفاق به 38 نفر رسید. جستجوی امدادگران همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار آهن‌نیوز، برج شماره دو متروپل آبادان در دوم خرداد ۱۴۰۱، پیش از آنکه به بهره‌برداری کامل برسد، بر اثر شکست سازه‌ای فروریخت و اکنون پس از گذشت ۱۰ روز از وقوع این حادثه دلخراش کار آواربرداری به مراحل پایانی خود نزدیک می‌شود.

صادق خلیلیان درباره زمان پایان آواربرداری از متروپل، اظهار کرد: کار را در سه مرحله انجام دادیم، مرحله اول بحث جست‌وجو و امداد و نجات بود که در همان چهار تا پنج روز اول به پایان رسید، بقیه بحث آواربرداری بود و اینکه افرادی که زیر این آوارها هستند بتوانیم خارج کنیم که اکنون در این مرحله هستیم.

وی از اتمام ۹۰ درصد مرحله آواربرداری و خارج کردن افراد زیر آوار خبرداد و افزود: مرحله سوم، تعیین تکلیف باقی مانده ساختمان است که به شدت ناپایدار است و متخصصان گفتند باید تخریب را از بالا آغاز و طبقه به طبقه ساختمان را سبک کنیم تا به طبقات پایین برسیم.

حسان عباسپور، فرماندار آبادان در خصوص آخرین آمار جان‌باختگان فاجعه ساختمان متروپل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با کشف پیکر مریم قربانی در محل حادثه متروپل، تعداد جان‌باختگان این اتفاق به 38 نفر رسید. جستجوی امدادگران همچنان ادامه دارد.

استاندار خوزستان با اشاره به تخلیه مناطق اطراف متروپل، گفت: با مسائل اجتماعی متعددی روبه‌رو هستیم از جمله اینکه مغازه‌ها و فروشگاه‌هایی که تعطیل شدند و بخشی از این ساختمان قبلاً واگذار شده بود و عده‌ای از کارگران بیکار شدند، بحث دیه فوت‌شدگان و افراد مصدوم را داریم و همچنین مسائل و مشکلاتی که پیرامون این حادثه و خسارت‌هایی که وجود دارد.

خلیلیان خاطرنشان کرد: از برخی تجهیزات ارتش هم کمک گرفتیم و آتش‌نشانی، هلال‌احمر، نیروهای مرتبط با قرارگاه خاتم‌الانبیاء، سپاه پاسداران هم به صحنه آمدند و کل استان خوزستان هم بسیج شد که بتوانیم هر چه زودتر این آواربرداری را به پایان برسانیم.

پایان پیام/ ف

کد خبر 86

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =