کد خبر 867
۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴

کرمان رتبه اول تولید کنسانتره و گندله در کشور

کرمان رتبه اول تولید کنسانتره و گندله در کشور

رئیس سازمان صمت استان کرمان گفت: در حال حاضر رتبه اول کنسانتره آهن در کشور را داریم و همچنین استان کرمان در گندله رتبه اول را با ۲۲ و نیم میلیون تن تولید دارد و هدفگذاری افق ۱۴۰۴ میزان ۲۸ و نیم میلیون تن است.

به گزارش آهن‌نیوز، مهدی حسینی‌نژاد امروز ۲۹ مردادماه در جلسه شورای معادن استان کرمان با اشاره به اینکه ایران جزء ۱۵ کشور معدنی دنیاست، اظهار کرد: معادن سهم بسیار بالایی در تولید ناخالص داخلی کشورهای مختلف دارد اما در کشور ما سهم معدن در تولید ناخالص داخلی کمتر از یک درصد است.

وی در ادامه بیان کرد: ذخایر اثبات شده معدنی استان کرمان ۸ میلیارد تن است و بیشترین میزان استخراج را داریم که سالیانه حدود ۱۲۹ میلیون تن استخراج را شامل می‌شود.

حسینی نژاد تصریح کرد: بیشترین میزان وصول حقوق دولتی معادن مربوط به استان کرمان است.

رئیس سازمان صمت استان کرمان با اشاره به تکمیل زنجیره‌های ارزش‌افزوده مواد معدنی در استان گفت: در حال حاضر رتبه اول کنسانتره آهن در کشور را داریم و همچنین استان کرمان در گندله رتبه اول را با ۲۲ و نیم میلیون تن تولید دارد و هدف‌گذاری افق ۱۴۰۴ میزان ۲۸ و نیم میلیون تن است.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های مالی قانون بودجه امسال در حوزه معدن بیان کرد: ۴۹۲۷ میلیارد تومان تا مردادماه امسال وصولی حقوق دولتی معادن استان است که باید سهم استان از این اعداد برگشت داده شود.

انتهای پیام/

کد خبر 867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =