کد خبر 888
۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۳

ایجاد شهرک صنعتی تخصصی حوزه ریلی در بافق

ایجاد شهرک صنعتی تخصصی حوزه ریلی در بافق

فرماندار بافق گفت: ایجاد شهرک صنعتی تخصصی در حوزه ریلی در بافق را در دستور کار داریم و امیدواریم در این زمینه شاهد تحقق اقتصاد دانش‌بنیان باشیم.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، محمدعلی صمیمی همزمان با هفته دولت در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت، بافق را از قدیمی‌ترین شهرستانهای استان خواند و گفت: شهرستان بافق در حال حاضر دومین شهرستان پر وسعت استان با جمعیت ۶۰ هزار نفر است.

وی یکی از مهمترین ظرفیت‌های شهرستان بافق را وجود معادن متعدد و غنی و و شبکه ریلی گسترده آن ذکر کرد و افزود: بافق جزو ۱۰ شهرستان معدنی کشور با بالغ بر ۲۶ معدن است که عمدتاً معادن سنگ آهن با خلوص نسبتاً خوب هستند.

وی با بیان این که یکی از راهبردهای اصلی در شهرستان تکمیل زنجیره فولاد است که طی چند سال اخیر مورد توجه قرار گرفته، تصریح کرد: در همین رابطه دو واحد آهن‌اسفنجی در حال ایجاد است که یکی امسال و دیگری تا سال آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی یکی از مهمترین ظرفیت‌های شهرستان بافق را وجود معادن متعدد و غنی و و شبکه ریلی گسترده آن ذکر کرد و افزود: بافق جزو ۱۰ شهرستان معدنی کشور با بالغ بر ۲۶ معدن است که عمدتاً معادن سنگ‌آهن با خلوص نسبتاً خوب هستند.

وی با بیان اینکه یکی از راهبردهای اصلی در شهرستان تکمیل زنجیره فولاد است که طی چند سال اخیر مورد توجه قرار گرفته، تصریح کرد: در همین رابطه دو واحد آهن‌اسفنجی در حال ایجاد است که یکی امسال و دیگری تا سال آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

صمیمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به واقع شدن بافق در پنج راه ریلی کشور و جایگاه ممتاز شهرستان در حمل ریلی بار، گفت: بافق یکی از سه کارخانجات تعمییر لوکوموتیو کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اهتمام نماینده مردم شهرستان به توسعه پهنه ریلی در بافق، گفت: ایجاد شهرک صنعتی تخصصی در حوزه ریلی در بافق را در دستور کار داریم و امیدواریم در این زمینه شاهد تحقق اقتصاد دانش بنیان موررد تاکید استان باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =