کد خبر 993
۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶

تحقیق و تفحص نوعی راستی‌آزمایی از صنایع است

تحقیق و تفحص نوعی راستی‌آزمایی از صنایع است

تحقیق و تفحص ازبورس کالا، شرکت ایمیدرو، ایدرو و فولاد خوزستان نوعی راستی‌آزمایی از عملکرد و فعالیت این شرکت‌هاست.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، احمد رضوی نیک فعال صنعتی، بررسی و تحقیق و تفحص از بورس کالا را مورد توجه تمام زنجیره فولاد دانست و افزود: اگر تحقیق و تفحص بورس کالا پیگیری شود، رانت‌های زیادی مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به نصب ماینرهای استخراج رمز ارز در ساختمان اصلی بورس و اوراق بهادار ادامه داد: موضوع نصب و تعبیه ماینرها در ساختمان اصلی بورس و بازار سرمایه برای استخراج رمز ارز سال گذشته بر ملا شد و این در حالی بود که برق صنعت در اختیار ماینرها بود و غیرقانونی بیت کوین استخراج می‌کردند.

این فعال صنعتی تصریح کرد: بیشتر صنایع به‌ویژه صنعت فولاد و نوردکاران سال گذشته با سهمیه‌بندی و قطعی برق مواجه بودند ولی برق مصرفی صنعت در اختیار بیت‌کوین‌های رمز ارز ساختمان بورس قرار گرفته بود در حالی‌که هیچ سود و منفعتی هم از استخراج رمز ارزها به سهامداران بورس نرسید.

رضوی نیک تحقیق و تفحص نمایندگان مجلس از عملکرد شرکت‌ها را ضروری خواند و گفت: تحقیق و تفحص ازبورس کالا، شرکت ایمیدرو، ایدرو و فولاد خوزستان نوعی راستی‌آزمایی از عملکرد و فعالیت این شرکت‌هاست.

وی با اشاره به مسئولیت بورس کالا در تعیین قیمت و عرضه محصولات افزود: بیش از سه سال است که نوردکاران و دیگر تشکل‌های بخش خصوصی خواستار ایجاد بورس کالا در سه نقطه شمال، جنوب و شرق کشور شده‌اند تا بورس کالا فعالیت انحصاری نداشته باشد و ضمن آن در سرعت کار و تعیین و کاهش قیمت‌ها اثرگذار باشد در حالی‌که اصلاً به این خواسته توجهی نمی‌شود.

عضوهیئت مدیره انجمن نوردکاران ایران با انتقاد از صادرات ارزان شمش به کشورهای منطقه ادامه داد: شمش تولید داخل در حال حاضر به نوردکار ایرانی ۴۰ دلار بیشتر از شمش صادراتی فروخته می‌شود و این در حالیست که قطر و کویت به یمن شمش ارزان صادراتی ایران، توانسته‌اند برای خود بازار صادراتی ایجاد کنند و همین شرایط موجب شده در سه ماه اخیر قیمت تیرآهن در بورس کالا با شمش فقط ۱۷ تک تومان تفاوت داشته باشد که مسلماً حاصل این سیاست‌ها و تصمیمات جز تعطیلی واحدهای تولیدی نخواهد بود.

پایان پیام/ ف

کد خبر 993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =