کد خبر 10001
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶

 تصویب افزایش سرمایه ۱۰ هزار میلیارد تومانی "کگل"

سال آینده گل گهر ۴ پروژه را بهره برداری می کند

سال آینده گل گهر ۴ پروژه را بهره برداری می کند

با تصویب افزایش سرمایه ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی گل گهر در مجمع عمومی فوق العاده، اعلام شد این شرکت در سال آینده در هر فصل یک پرژه را بهره برداری خواهد کرد.

به گزارش آهن نیوز، مجمع عمومی فوق العاده شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ با حضور ۸۵ درصد از سهامداران این شرکت و با موضوع افزایش سرمایه ۶۷ درصدی این شرکت برگزار گردید.

طبق تأیید سازمان بورس قرار بر آن بود که این افزایش سرمایه در دو مرحله از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و همچنین سود انباشته از ۳۳۰ هزار میلیارد ریال به ۵۵۰ هزار میلیارد ریال افزایش یابد.

در نهایت در این مجمع انجام افزایش سرمایه ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی این شرکت از محل سود انباشته و مطالبات حال شده و آورده نقدی به تصویب رسید.

در مجمع مذکور قرار بر آن شد که سرمایه شرکت در ابتدا ۵۰ هزار میلیارد ریال از محل سود انباشته و در مرحله دوم نیز بازهم سرمایه این شرکت ۵۰ هزار میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی افزایش یابد.

بر این اساس، طبق تصویب مجمع عمومی فوق العاده برگزار شده، تصویب گردید که سرمایه شرکت معدنی و صنعتی گل گهر از ۳۳۰ هزار میلیارد ریال به ۴۳۰ هزار میلیارد ریال افزایش یابد.

در این مجمع ایمان عتیقی مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در خصوص توجیه این افزایش سرمایه گفت: این شرکت بخشی از پروژه های خود را در شرکت های فولادی و شرکت های زیرمجموعه تعریف کرده است که عملا طرح های توسعه و تکمیل زنجیره خود را با افزایش سرمایه شرکت های زیرمجموعه محقق می­کند.

وی ادامه داد: ما امیدواریم با تلاش مدیرعاملان و نیروهای حرفه ای در شرکت های زیر مجموعه بتوانیم دو خط مگامدول جهان فولاد را افتتاح کنیم. یکی از این خط ها در فروردین ماه به بهره­ برداری خواهد رسید.

عتیقی در خصوص پروژه های در دست منطقه گل گهر عنوان کرد: پروژه کیفیت گندله خط یک و دو گل گهر است که تاکنون ۶۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به امید خدا در انتهای سال آینده می توان از این پروژه بهره برداری کرد. این پروژه سبب خواهد شد که هم هزینه کمتری متحمل کارخانه گردد و هم کیفیت و ظرفیت کارخانه بالاتر خواهد رفت.

وی گفت: از پروژه های دیگر ما آماده سازی ذخیره معدن شماره یک است که این آماده سازی برای جبران کمبود سنگ ما خواهد بود که در جریان این کمبود به مشکل برنخوریم.

وی متذکر شد که پروژه های در دست اجرای ما، اکثرا با پیشرفتی حدود ۶۶، ۵۵، ۵۹، ۷۰، ۹۰ و ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی همراه هستند و پیش بینی ما این است که در سال آینده هر سه الی چهار ماهی یکبار، یک پروژه در منطقه گل گهر به بهره برداری و افتتاح خواهد رسید.

بیشتر بخوانید؛ 

کگهر برای سرمایه گذاری مناسب است؟

رئیس هیئت مدیره گل‌گهر و بورس کالا، عضو شورای عالی بورس شد / سلطانی‌نژاد اینجا، سلطانی‌نژاد آنجا!

انتهای پیام/ 

کد خبر 10001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =