کد خبر 10154
۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸

مشارکت فولاد مبارکه در کاشت ۷۵۰ هزار اصله نهال در اصفهان

مشارکت فولاد مبارکه در کاشت ۷۵۰ هزار اصله نهال در اصفهان

در اجرای طرح ملی مشارکت مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور، امسال حدود ۷۵۰ هزار اصله نهال در استان اصفهان کاشته شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: در اجرای این طرح، با توجه به خشکسالی و بارندگی‌ها بیشتر به سمت بذرکاری و کاشت گونه‌های بومی مناطق مختلف استان رفتیم.


ابوطالب امینی افزود: برای بذرکاری، یک میلیون و ۸۰۰ هکتار در وسعت بیش از چهار هزار و ۵۰۰ هکتاری گود کاری صورت گرفته است.


وی اضافه کرد: بیشتر بذر اختصاص یافته، درخت بادام اسکوپاریا یا بادام کوهی است، گونه‌ای درخت مقاوم به خشکی که می‌تواند شرایط بد و سخت رشد مانند آب‌وهوای نامساعد و خاک نامرغوب را به‌خوبی تحمل کنند؛ به همین علت در مناطقی مانند استان اصفهان که آب‌وهوای گرم و خشک دارد، رشد خوبی دارند.


مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان ادامه داد:امسال، چهار میلیون و ۷۰۰ هزار اصله نهال در استان تولید شده که یک میلیون و ۸۰۰ هزار اصله آن را بخش خصوصی تولید کرده است.


امینی با بیان اینکه سرانه جنگل به ازای هر نفر در دنیا، ۶۵ صدم هکتار است افزود: هم اکنون در کشور ۱۷ صدم هکتار سرانه جنگل‌ها به ازای هر نفر است که طبق قانون هوای پاک این میزان باید به ۲۵ صدم هکتار برسد.

وی اضافه کرد: برای سهم بندی استان‌ها در طرح مشارکت مردمی کاشت یک میلیارد درخت، با توجه به میزان رویشگاه‌ها و پوشش جنگلی‌ها، سرانه نسبت به جمعیت هر منطقه از کشور مشخص شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: کاشت ۲۰ میلیون اصله نهال در مدت چهار سال سهم استان اصفهان در طرح تولید و کاشت یک میلیارد درخت در کشور است. امینی افزود:سهم هر کدام از ۲۸ شهرستان در استان اصفهان بستگی به اقلیم، نوع درخت سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه، منابع آبی در دسترس مشخص شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه بیش از سه میلیون هکتار، وسعت عرصه‌های بیابانی این استان است در طرح مشارکت مردمی کاشت یک میلیارد نهال، بیشتر گونه‌های بیابانی مقاوم به خشکی و کم آبی مثل گز شاهی، تاغ، قره داغ، آتریپلکس و نهال فضای سبزی همچون زیتون، سنجد، اقاقیا توت و ارغوان تولید شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با اشاره به اینکه در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور، ۲۵ تفاهم نامه با نهادهای مختلف امضا شده است، گفت: دستگاه‌ها و شرکت‌های بزرگ همچون پالایشگاه اصفهان، فولاد مبارکه و فولاد نطنز همکاری خوبی برای کاشت نهال و بذر داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر 10154

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =