کد خبر 10158
۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۵:۵۸

سود قانونی فروشندگان بازار آهن از معاملات چه مقدار است؟

سود قانونی فروشندگان بازار آهن از معاملات چه مقدار است؟

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران گفت: طبق قانون، علاوه بر دریافت  ۱۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده، سود قانونی که آهن‌فروشان روی کالای خود باید دریافت کنند، برای عمده‌فروشان ۱.۳ درصد کل معامله و سود خرده فروشی آهن  ۲.۴ درصد مبلغ کل معامله است.

حمیدرضا رستگاری، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران در گفت‌وگو با خبرنگار آهن‌نیوز، گفت: در دو ماه انتهایی سال ۱۴۰۲ به علت رشد نرخ دلار، محدودیت تولید در اثر قطعی گاز، کمبود برخی مقاطع مانند ورق در بازار شاهد جهش بی‌سابقه‌ قیمت ها نسبت به مابقی ماه‌های سال بودیم، اما باید سعی شود بازار در سال جدید با ثبات و آرامش بیشتری همراه باشد. 

به گفته وی یکی از عوامل ثبات بازار دریافت سود منطقی هم از جانب تولیدکننده و هم از طرف توزیع کننده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران درباره سود قانونی در بازار آهن  توضیح داد: طبق قانون، علاوه بر دریافت  ۱۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده، سود قانونی که آهن‌فروشان روی کالای خود باید دریافت کنند، برای عمده‌فروشان ۱.۳ درصد کل معامله و سود خرده فروشی آهن  ۲.۴ درصد مبلغ کل معامله است.

رستگاری در پاسخ به این پرسش که معمولا  نرخ پایه که براساس آن سود دریافت می‌شود، در بازار آزاد چگونه تعیین می‌کنند؟ گفت: اصولا باید نرخ پایه واقعی طبق مکانیسم عرضه و تقاضا تعیین شود و آن بر عهده بورس کالا گذاشته شده است. 

انتهای خبر/ف

کد خبر 10158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =