کد خبر 10249
۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۴

تعداد کشته‌شدگان تصادفات جاده‌ای به اندازه مسافران دو هواپیما / وزیر صمت مقصر است یا وزیر راه؟

تعداد کشته‌شدگان تصادفات جاده‌ای به اندازه مسافران دو هواپیما / وزیر صمت مقصر است یا وزیر راه؟

حمید رسایی درباره کشته‌شدگان حادث جاده‌ای در ایام نوروز نوشت: "آیا دربرابر خبر سقوط دو هواپیما و کشته شدن ۲۴۹ مسافر آنها در ۸ روز گذشته بی‌تفاوت خواهید بود؟ حتما نه، اما چرا در برابر خبر کشته‌شدن ۲۴۹هموطن (به اندازه مسافران دو هواپیما) درجاده‌ها در این ۸روز بی‌تفاوتیم؟!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز؛ در ایام نوروز به دلیل تراکم سفرهای جاده‌ای، میزان تصادفات افزایش می یابد و از این روز بسیاری از هموطنان عزیز بر اثر آن جان خود را از دست می دهند. میزان کشته شدگان سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ تا به امروز حدود ۲۴۹ نفر بوده است. 

دیروز در حاشیه بازدید محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی از مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا، اظهار داشت: تا هشت صبح امروز سه شنبه هفتم فرودین بالغ بر ۳۱۰ میلیون تردد در سطح کشور انجام شده است که نسبت به سال گذشته پنج درصد کاهش داشته است و در این مدت ۵۱۰ نفر از هموطنان جان خود را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: تهران، خراسان رضوی، اصفهان، فارس و خوزستان پنج استانی هستند که بیشترین فراوانی تصادفات را دارند.

سردار حسینی اضافه کرد: بیش از ۸۷ هزار نفر از دستگاه‌های مختلف در طرح نوروزی ۱۴۰۳ شرکت کرده‌اند همچنین با کمک دستگاه‌های مختلف در طول مسیر ۳۹۲ ایستگاه سلامت راه اندازی کردیم.

۵۲۵ نقطه حادثه‌خیزِ جاده‌ای رفع خطر شد

وزیر راه و شهرسازی در این بازدید گفت: سال گذشته ۸۸۷ نقطه حادثه خیز شناسایی شده است که ۵۲۵ نقطه آن رفع خطر شده و البته که به تایید پلیس راهور هم رسیده است.

مهرداد بذرپاش افزود: سال ۱۴۰۲ حدود ۵۸ درصد رشد ترانزیت جاده‌ای داشته‌ایم که این رشد بسیار قابل توجه است.


۲۴ ساعته شدن ساعت کاری داروخانه‌های هلال احمر

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در نوروز امسال فعالیت داروخانه‌های هلال احمر ۲۴ ساعته شده است و تا به امروز سه‌شنبه هفتم فروردین ۱۲۰ هزار خدمت انجام داده‌اند.

پیرحسین کولیوند افزود: همچنین مراکز توانبخشی هلال احمر در عید امسال فعال هستند.

حمید رسایی نماینده ادوار مختلف مجلس امروز در پیام رسان ایکس خود با انتقاد از وزیر صمت درباره کیفیت خودروهای داخلی نوشت: "آیا دربرابر خبر سقوط دو هواپیما و کشته شدن ۲۴۹ مسافر آنها در ۸ روز گذشته بی‌تفاوت خواهید بود؟ حتما نه، اما چرا در برابر خبر کشته‌شدن ۲۴۹هموطن (به اندازه مسافران دو هواپیما) درجاده‌ها در این ۸روز بی‌تفاوتیم؟! وزیر صمت باید بزودی درباره دوموضوع پاسخ دهد: کیفیت خودروهای داخلی و واردات خودرو"

انتهای پیام/ م

کد خبر 10249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =