کد خبر 10340
۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۲

ادامه افزایش قیمت میلگرد تا هزار تومان در هر کیلو/ ورود به کانال ۳۰ هزار تومان

ادامه افزایش قیمت میلگرد تا هزار تومان در هر کیلو/ ورود به کانال ۳۰ هزار تومان

بازار آهن و فولاد متاثر از افزایش نرخ دلار همچنان در حال پیشروی در قیمت‌ها است و مقاطع مختلف موجود در بازار آهن با نوسانات شدیدی روبه رو هستند. طوری که نرخ اعلامی برای میلگرد امروز تقریبا در بیش از ۹۰ درصد مبادی فروش با افزایش بین ۱۰۰ تا ۱.۰۰۰ تومانی همراه است. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، با ادامه افزایش افسارگسیخته نرخ دلار در بازار آزاد تحت تاثیر تنش‌های سیاسی و نظامی بین ایران و اسرائیل، نرخ این ارز از کانال ۶۴ هزار تومان نیز فراتر رفته و هم اکنون با قیمت ۶۴ هزار و ۵۰۰ تومان در حال خرید و فروش است. 

بازار آهن و فولاد نیز متاثر از افزایش نرخ دلار همچنان در حال پیشروی در قیمت‌ها است و مقاطع مختلف موجود در بازار آهن با نوسانات شدیدی روبه رو هستند.

طوری که نرخ اعلامی برای میلگرد امروز تقریبا در بیش از ۹۰ درصد مبادی فروش با افزایش بین ۱۰۰ تا ۱.۰۰۰ تومانی همراه است. 

جدول زیر نرخ اعلامی برای میلگرد سایز ۸ را از طرف کارخانه‌ها به همراه میزان نوسان آن نسبت به آخرین نرخ اعلامی در روز پنجشنبه نشان می‌دهد.

طبق این جدول تغییرات میانگین قیمتی سایز ۸ میلگرد بین ۲۸ هزار و ۶۰۰ تومان تا ۳۱ هزار تومان اعلام می‌شود. 

این در حالی است که هفته گذشته، معاملات میلگرد در بورس کالا، با قیمت میانگین موزون ۲۴ هزار و ۸۷۱ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده و ۲۷ هزار و ۳۵۸ تومان به ازای هر کیلو با احتساب مالیات بر ارزش افزوده، انجام شد.

قیمت میانگین موزون میلگرد در مقایسه با قیمت میانگین موزون معاملات ۸ فروردین ۱۴۰۳، افزایش ۳۹۵ تومانی به ازای هر کیلو معادل ۱.۶۱ درصدی داشت.

کارخانه قیمت (تومان) نوسان (تومان)
ذوب آهن اصفهان ۳۱.۰۰۰ ۷۰۰+
راد همدان ۳۱.۳۱۵ ۴۰۰+
سیرجان حدید جنوب ۳۰.۳۰۰ ۴۰۰+
میلگرد خراسان ۳۰.۳۵۰ ۳۰۰+
میلگرد شاهرود ۳۰.۱۰۰ ۴۰۰+
ظفر بناب ۲۸.۹۵۰ ۱۰۰+
شاهین بناب ۳۰.۶۰۰ ۱۰۰۰+
آناهیتا گیلان  ۳۰.۳۰۰ ۳۰۰+
میلگرد سمنان دارای نوسان ۸۰۰+
میلگرد هشترود ۳۰.۱۰۰ ۵۰۰+
عتیق آذر سهند ۳۰.۲۵۰ ۲۰۰+
فولاد ثامن ۲۸.۶۰۰ دارای نوسان
آذر فولاد امین ۲۹.۲۵۰ بدون تغییر

به هر حال با تفاسیر موجود در مجموع انتظار می‌رود در هفته پیش‌رو، روند قیمت‌ها در بازار فولاد همبستگی بالایی با روند نرخ ارز در بازار آزاد داشته باشد.

همچنین با توجه به وضعیت نابسامان بازار ارز و ترسی که دلار ۶۴ تومانی در دل برخی از فعالان بازار انداخته در کنار عدم همخوانی نرخ مواد اولیه مثل شمش با نرخ‌های گاها بالایی که برای میلگرد در بازار اعلام می‌شود، باعث شده تا عملا معاملات در یک وضعیت شک و تردید، با صبر و نظاره اکثر فعالان بازار مواجه گردد.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 10340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =