کد خبر 10363
۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲

قیمت شمش فولاد کاوه در بورس کالا؛ حذف عرضه‌های نقدی به علت نبود مشتری

قیمت شمش فولاد کاوه در بورس کالا؛ حذف عرضه‌های نقدی به علت نبود مشتری

امروز ۱۹ فرودین ۱۴۰۳ طبق اطلاعیه بورس کالای ایران عرضه ۶۰ هزار تن شمش بلوم (۱۵۰*۱۵۰)۳SP توسط فولاد کاوه جنوب کیش در تالار صادراتی با نرخ پایه ۲۱ هزار و ۴۵۰ تومان انجام شد. میانگین نرخ پایانی ۲۲ هزار و ۴۰ تومان ثبت شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، امروز ۱۹ فرودین ۱۴۰۳ طبق اطلاعیه بورس کالای ایران عرضه ۶۰ هزار تن شمش بلوم (۱۵۰*۱۵۰)۳SP توسط فولاد کاوه جنوب کیش در تالار صادراتی انجام شد. 

این عرضه که در سه محموله ۲۰ هزار تنی بود با نرخ پایه ۲۱ هزار و ۴۵۰ تومان اعلام نرخ شد. 

نوع تسویه دو محموله به صورت ۵۰ درصد نقدی و ۵۰ درصد اعتباری بوده و یک محموله ۲۰ تنی نیز تسویه نقدی داشت. 

اما در انتهای معامله محمول نقدی شمش بلوم (۱۵۰*۱۵۰)۳SP فولاد کاوه جنوب کیش به علت نداشتن تقاضا از تابلو معاملات حذف شد و از محصوله های اعتباری به حجم ۴۰ هزار تن نیز در مجموع فقط ۲۵ هزار تن به فروش رفت. 

گفتنی است یک محموله ۲۰ هزار تنی شمش بلوم با تقاضای بالا به مقدار ۵۰ هزار تن روبه رو شد و با رقابت بالا، میانگین نرخ معاملاتی آن ۵/۵ درصد بالاتر از نرخ پایه به قیمت ۲۲ هزار و ۶۳۰ تومان به فروش رفت. اما از محموله ۲۰ هزار تنی بعدی، فقط ۵ هزار تن بدون رقابت قیمتی و براساس نرخ پایه به فروش رفت. 

قیمت شمش فولاد کاوه در بورس کالا؛ حذف عرضه‌های نقدی به علت نبود مشتری

طبق نمودار فوق در آخرین معامله محصول شمش شرکت فولاد کاوه جنوب کیش نرخ پایانی معامله به قیمت ۲۲ هزار و ۶۲۰ تومان بود که امروز نرخ پایانی ۱۰ تومان بالاتر از آخرین قیمت معاملاتی آن است.

میانگین قیمت معامله شده امروز  ۲۲ هزار و ۴۰ تومان است.

در بازار داخلی نیز میانگین نرخ معامله شده شمش بلوم در ۱۴ فرودین در تالار صنعتی، ۲۰ هزار  ۷۷۰ تومان بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده ثبت شد. 

انتهای خبر/ ف

کد خبر 10363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =